افشارزاده: به فرهاد مجیدی فرصت دهیم

بهرام افشارزاده رئیس انجمن پیشکسوتان و دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک ، درباره مراسم امروز و نشست صمیمی پیشکسوتان ورزشی که در کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: قبلا خیلی کمتر به پیشکسوتان توجه می‌شد، امروز دیدیم تعداد زیادی از پیشکسوتان دور هم جمع شده بودند، باید ارزش این پیشکسوتان را که عمری در ورزش بودند و چراغ قهرمانی را روشن کرده‌اند بدانیم، خوشحالم این تعداد با احترام خاص در مراسم امروز حضور داشتند به ویژه اینکه آیت‌الله سیدحسن خمینی، وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک هم حضور داشتند. صالحی امیری کمک زیادی به ما کرد تا این کار امروز انجام شود. جای تشکر دارد، امیدوارم یک سیستم اجرایی داشته باشیم تا بتوانیم پیشکسوتان را تکریم کنیم. 

وی افزود: از سال ۱۳۷۹ که این انجمن را تشکیل دادیم، منزل ۱۵۰ نفر از آنها حضور داشتیم، از خانواده‌هایشان عیادت کردیم، قطعه نام آوران کار راحتی نبود، اما توانستیم برای ورزشی‌ها این فضا را فراهم کنیم تا در کنار سایر نامداران به خاک سپرده شوند. انجمن ما به هیچ ارگانی وابسته نیست. صالحی امیری نیز دید بازی نسبت به این موضوع دارد و ما یک کار ویژه برای پیشکسوتان که ریشه‌های ورزش هستند خواهیم داشت. 

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره حضور فرهاد مجیدی در برنامه امروز و انتخاب وی به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: من در انتخاب و تصمیم‌گیری مجیدی برای تیم امید نبودم، اما اعتقاد دارم باید به جوان‌ها فرصت دهیم، فرهاد مجیدی کار کرده، مگر ما نمی‌خواهیم جوانگرایی کنیم؟ پس به او فرصت دهیم، اما اعتقاد دارم باید یک گروه کنار او باشد، او هم قبول کند افراد باتجربه‌ای هستند که می‌تواند با آنها مشورت کند تا بتواند تیم را به المپیک برساند. اگر از این افراد استفاده شود، کمیته‌ای هم از نظر تدارکاتی و فنی کنار او باشد و مجیدی را حمایت کند، می‌توان امیدوار بود که تیم را بتوانند راهی المپیک کنند. فرهاد مجیدی از فوتبالیست‌های قهرمان بوده و تماشاچی‌های خاص خودش را دارد. 

دبیرکل سابق ملی المپیک در پاسخ به این سؤال که کمیته و وزارت به این موضوع اعتراض داشتند که فدراسیون فوتبال برای انتخاب مجیدی با آنها مشورتی نداشته، تصریح کرد: کاری به این بحث‌ها ندارم، اما می‌توان با صحبت و مذاکره هر کاری را انجام داد. فدراسیون هم علاقمند است تیمش به المپیک ۲۰۲۰ برود. حالا ما می‌توانیم فرصت دهیم، جلسه بگذاریم و صحبت کنیم، باشگاه‌ها هم می‌توانند با دراختیار گذاشتن بازیکنان امید به تیم ملی کمک کنند. حمایت از تیم امید به فکر و همبستگی نیاز دارد. صالحی امیری و وزیر ورزش انسان‌های متفکری هستند. تاج هم می‌داند مسئولیت مستقیم تیم ملی با اوست، پس می‌توان با تفکر و همبستگی به موفقیت رسید. 

افشارزاده در پاسخ به سؤال دیگر فارس در مورد اتفاقاتی که برای تیم استقلال افتاده و این تیم هنوز سرمربی خود را معرفی نکرده، عنوان کرد: به نظرم فتحی مشاوران عالی و خبره ندارد، او باید مشاوران خوبی بگیرد. از افرادی که صاحب‌نظر بوده‌اند، بدون حب و بغض دعوت کندو جلسه بگذارد، سؤال من این است چرا از هم فرار می‌کنید؟ با هم دوست باشید. شما فضای امروز را دیدید، از باشگاه‌ها و رشته‌های ورزشی افراد زیادی حضور داشتند که می‌توان از آنها مشورت گرفت، نظر این پیشکسوتان کیمیا و طلاست. من اصلا وضعیت استقلال را پیگیری نمی‌کنم، فقط نظر خودم را می‌گویم، آنها می‌توانند با افراد متخصصی که مربیان خارجی را خوب می‌شناسند، مشورت کنند و نظرشان را بگیرند، حالا هم دنیای اینترنت همه را به هم ربط داده است. مگر نمی‌گویید خردجمعی، پس از آن استفاده کنید. باشگاه می‌تواند مطالعه کند و جلسه بگذارد، این جلسات کمک می‌کند.