به گزارش افکارنیوزبه نقل ازفردا،عده ای از آن ها با بیان اینکه ما بازیکنانمان را باید در زمانی طولانی در اختیار تیم ملی قرار دهیم و بازیکنان ما خسته می شوند و برای بازی های باشگاهی شان کارای لازم را ندارند این در حالی است که کارلوس کیروش معتقد است بازیکنان حرفه ای در تمام دنیا این توانایی را دارند که هر چهار روز یک بازی انجام دهند.

و اگر بازیکنان ایرانی این توانایی راندارند نشان دهنده آن است که آن ها ها در شرایط حرفه ای نیستند. پس چگونه است که ما می خواهیم به جام جهانی فوتبال برویم و با حرفه ای ترین تیم ها و بازیکنان روبرو شویم. به نظر می رسد این مربی پرتغالی تفکری کاملا حرفه ای دارد و با توجه به شرایط حرفه ای تصمیم می گیرد و عمل می کند.

در بزرگی نام کی روش و عملکرد آن جای شکی نیست(زمانی که فرگوسن مربی نام آور منچستر یونایتد از کارلوس کی روش به عنوان یکی از مربیان جایگزین خود یاد میکند) اگر می خواهیم به سطح بالایی از حرفه ای گری در فوتبال برسیم(نگوییم رسیدن به جام جهانی) بهتر است به جای این بهانه گیری های کلیشه ای که در دوره مربی گری هر سر مربی تیم ملی وجود دارد خصوصا اگر این مربی خارجی باشد، واقع بینانه به شرایط نگاه کنیم. چیزی که خود کی روش به آن نیز معتقد است که به تنهایی نمی تواند منجی باشد و نیاز به کمک همه خانواده فوتبال دارد خود کی روش در مصاحبه ای گفته است من دشمن کسانی هستم که می خواهند خواب باشند یا کم کاری کنند.


این روز ها بسیاری از کارشناسان از ضعف خط دفاعی و عملکرد فنی تیم انتقاد می کنند اما باید به کیروش فرصت داد و در این زمان کم نباید قضاوت کرد. در این سال ها مربیانی به تیم ملی آمدند و رفتند اما این آمد و رفت ها هیچ سودی برای تیم ملی ندارد انتقاد هایی که سازنده نباشد و هیچ نظر کارشناسی در پشت آ ن ها نباشد، تاثیر مخرب نیز دارد. تیم ملی نیاز به بازی های تدارکاتی، حضور بیشتر بازیکنان در کنار سر مربی دارد.

به هر حال وقتی مقابل قطر که یکی از تیم‌های متوسط آسیا محسوب می‌شود با این کیفیت بازی می‌کنیم طبیعی است که باید نگران وضعیت تیم ملی بود. مشخص است که این تیم به زمان و کار بیشتری نیاز دارد تا به یک تیم خوب تبدیل شود. تیم ملی حداقل دو ماه وقت نیاز دارد و همه بازیکنان آن باید در یک بازه زمانی دوماهه در اختیار سرمربی باشند.

پس لازم است بازیهای لیگ برتر هر چه زودتر به پایان برسد تا بازیکنان با خیالی آسوده در اختیلر سرمربی تیم ملی باشند فراموش نکنیم که ۳ بازی سرنوشت ساز کشورمان در خرداد ماه سال ۹۱ انجام می شود. در ضمن همه دیدیم تیم ملی عربستان به چه روزی افتاد. پس باید زنگ خطر را جدی بگیریم و تیم ملی را به کی روش بسپاریم.