چینی: استقلالی‌ها باید به استراماچونی زمان بدهند

 علی چینی در خصوص انتخاب استراماچونی به عنوان سرمربی جدید استقلال گفت: استقلال یک مربی جوان اروپایی را استخدام کرده است. فوتبال ایتالیا در دنیا صاحب‌سبک است، همانطور که مربیان ایتالیایی صاحب‌سبک هستند. استراماچونی می‌تواند در استقلال موفق باشد چون انگیزه زیادی برای موفقیت دارد ولی هواداران و باشگاه باید به این مربی زمان بدهند تا این مربی با شرایط استقلال و فوتبال ایران آشنا شود.

اخبار ورزشی- وی در خصوص اینکه آیا عدم شناخت استراماچونی از فوتبال ایران نمی‌تواند در ابتدای لیگ منجر به از دست دادن امتیازهای حساس برای استقلال شود، عنوان کرد: طبیعتا دستیاران ایرانی استراماچونی و همچنین بازیکنان استقلال از شرایط لیگ و تیم‌های حریف اطلاعات لازم را دارند و مسئله مهم این است که استقلال به‌خوبی بتواند دوران آماده‌سازی را تا شروع لیگ به بهترین شکل پشت سر بگذارد. استقلال باید در زمینه جذب بازیکن، تمدید قرارداد بازیکنان، اردوهای و بازی‌های تدارکاتی و همچنین فصل بدنسازی، بهترین عملکرد را داشته باشد.

چینی با اشاره به وضعیت دروازه‌بان‌های استقلال و اینکه سید مهدی رحمتی احتمالا از جمع آبی‌پوشان جدا خواهد شد، اظهار داشت: من هم شنیده‌ام که رحمتی قرار است به پدیده برود. حسینی هم دروازه‌بان آینده‌دار و بسیار خوبی است و باشگاه استقلال حتما باید او را حفظ کند، در ضمن دیگر بازیکنان تاثیرگذار تیم هم باید حفظ شوند. امیدوارم استقلال در فصل جاری بعد از چند سال قهرمان لیگ برتر شود.