وقتی استقلال پیشنهاد داد خیلی خوشحال شدم

بهزاد غلامپور با ابراز خوشحالی از حضور آندره استراماچونی در استقلال اظهار داشت: کارنامه و سابقه استراماچونی مشخص است. او در تیم بزرگی مثل اینتر سرمربی بوده و در چند تیم خوب اروپایی هم کار کرده است. به نظرم باشگاه استقلالانتخاب خوب و آینده‌نگرانه‌ای انجام داده است. تا جایی که من در جریان هستم، این مربی به بازیکنان جوان و مستعد توجه ویژه‌ای دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که از بازگشت به استقلال چه حسی دارد، گفت: استقلال خانه همه پیشکسوتان استقلال است. وقتی آقای فتحی تماس گرفت و پیشنهاد همکاری داد خیلی خوشحال شدم و امیدوارم برای باشگاه و دروازه‌بان‌های تیم مفید باشم.

مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال استقلال افزود: در مراسم معارفه سرمربی، بسیاری از دوستان و همدوره‌ای‌هایم را دیدم که خاطرات گذشته برایم تداعی شد. از بازگشت به استقلال خیلی، خیلی خوشحالم، مثل همان زمان که به عنوان بازیکن تازه به استقلال آمده بودم. امیدوارم این‌بار هم برای کادر فنی و باشگاه استقلال موثر باشم.

غلامپور که سابقه همکاری با علی دایی در راه‌آهن، پرسپولیس، نفت تهران و سایپا را دارد، در مورد اینکه چگونه پس از این همه سال با دایی قطع همکاری کرده، گفت: علی دایی بخشی از وجود من است. او را بخشی از خون و پوست و وجود خودم می‌دانم. همیشه علی برایم عزیز و دوستداشتنی است. جدا از مربیگری، رابطه قدیمی و دلی باهم داریم.

وی درخصوص مشورت با دایی برای آمدن به استقلال هم گفت: با «علی آقا» مشورت کردم و نظر او مثبت بود. دایی خیلی زیاد از این پیشنهاد خوشحال شد. نظر دایی این بود که من در باشگاهی که سال‌ها برایش بازی کردم و زحمت کشیدم به مربیگری ادامه دهم. دایی یک آدم فوق‌العاده با خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد است و در این سال‌ها مثل دو برادر بودیم.

مربی استقلال خاطرنشان کرد: آقای فتحی به من گفت که دوست دارد با دایی صحبت کند. من این ارتیاط را برقرار کردم تا فتحی و علی دایی دقایقی با یکدیگر به صورت تلفنی حرف بزنند. فتحی از علی آقا رخصت گرفت که من را به استقلال بیاورد. البته آنها درمورد موضوعات مختلف فوتبال هم با یکدیگر صحبت کردند.

غلامپور در خصوص تقابل‌هایش با علی دایی در دربی‌های گذشته گفت: دربی سال ۷۴ بود و آن صحنه را خوب به یاد دارم که علی دایی قیچی برگردان زد و من با دو واکنش توپ را مهار کردم تا دروازه استقلال بسته بماند. این صحنه یکی از بهترین خاطرات دوران فوتبالی‌ام است.

وی با اشاره به شادی‌های بعد گل خود که در این سال‌ها معروف شده بود هم عنوان کرد: کلا من یک آدم احساساتی هستم و از برد و پیروزی تیمم هیجان‌زده می‌شوم. واکنش و عکس العمل‌هایی که بعد از گل‌ها داشتم، اغلب ناخودآگاه است. چون دایی را از خودم می‌دانم، بعد از گل یا برد تیم روی سر و کولش می‌پریدم . شک نکنید در استقلال هم از گل‌ها و برد تیم هیجان زده می‌شوم و حتما شادی می‌کنم، البته سعی می‌کنم بیشتر خودم را کنترل کنم و جور دیگری احساساتم را بروز دهم.

مربی دروازه‌بان‌های استقلال درباره وضعیت حسینی و دیگر دروازه‌بان‌های فعلی استقلال هم گفت: باید با استراماچونی و سایر اعضای کادر فنی صحبت کنم و شرایط و توانایی دروازه‌بان‌های فعلی را توضیح دهم. همانطور که گفتم، باید یک دروازه‌بان خوب و آماده در حد حسینی جذب کنیم که اگر خدای نکرده در طول فصل برای دروازه‌بان شماره یک تیم مصدومیت یا محرومیت اتفاق افتاد، آسیبی به تیم وارد نشود. دروازه‌بان یکی از کلیدی‌ترین پست‌های فوتبال است. تیمی که در چند عرصه رقابت می‌کند و هدفش قهرمانی در لیگ برتر است، نیاز مبرم به دو دروازه‌بان درجه یک دارد. پس از صحبت با استراماچونی و معرفی دروازه‌بان‌های ایرانی به زودی در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

غلامپور در پایان با اشاره به برنامه‌هایش برای تمرینات استقلال خاطرنشان کرد: تمرینات مدرنی دارم و برای کار برنامه‌ریزی کرده‌ام. امیدوارم برای دروازه‌بان‌های استقلال مفید باشم به ارتقای فنی آنها کمک کنم. شک نکنید که به دروازه‌بان‌های جوان بها می‌دهم تا چیزی از خودم برای باشگاه به یادگار بگذارم.