زرینچه: طلبکار بودم حالا بدهکار شدم!

در خبرها آمده بود چند نفر از مدیران سابق و اسبق استقلال به دلیل بدهی‌های مالیاتی بابت دوران حضور در عرصه مدیریت این باشگاه ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله شده‌اند! در همین رابطه با جواد زرینچه تماس گرفتیم تا ببینیم واکنش او به قرار گرفتن نامش در این فهرست چیست.

* در جریان حکم ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌المعامله شدن خودتان هستید؟

نه، به خودم چیزی نگفتند و در جریان نیستم. قاعدتاً مربوط به فصل ۹۱-۹۰ است که عضو هیئت مدیره بودم. واقعاً نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده، ولی اگر برای شفاف‌سازی باشد، اتفاق خوبی است.

* در آن دوران از استقلال حقوق می‌گرفتید؟

نه، حقوق نمی‌گرفتیم. اگر بحث مالیاتی باشد، من تازه طلبکار هم هستم. (می‌خندد)

* چطور مگر؟

سال ۹۳ به عنوان مربی با استقلال قرارداد بستم. در آن زمان قراردادم حدود ۱۵۰ میلیون تومان بود و باید ۱۵ میلیون مالیات می‌دادم. باشگاه به من گفت تو مالیات خودت را تمام و کمال حساب کن. ما بعداً اصل پولت را می‌دهیم. من هم روی حرف آن‌ها ۱۵ میلیون مالیات را دادم، ولی استقلال کلاً به من ۹۰ میلیون پول داد و از آن سال تا امروز ۶۰ میلیون به من بدهکار است. در واقع مالیات پولی که نگرفتم را هم پرداخت کردم.

* به نظرتان این کار نتیجه درستی می‌دهد؟

خیلی خوب است که همه چیز شفاف شود. به هر حال باید معلوم شود دخل و خرج چگونه بوده و پول‌ها کجا مصرف شده است. حساب و کتاب من که صاف و پاک است و به قول معروف، آن کس که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است. امیدوارم همه چیز شفاف شود.

* راستی حسین حسینی و وریا غفوری هم ماندگار شدند.

این دو نفر بچه‌های خوبی هستند و می‌توانند به استقلال کمک کنند. امیدوارم بتوانند کمک‌حال مجموعه آبی شوند تا فصل آینده نتایج خوبی کسب کنیم.