اشتباه بزرگ مسئولان استقلال

 ایمان عالمی مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال در خصوص شروع تمرینات آبی پوشان با سرمربی جدید ایتالیایی گفت: او یک مربی شناخته شده است، رزومه خوبی دارد و طبیعی بود که قول قهرمانی ندهد. باید منتظر ماند و دید که شرایط کار استقلال با این مربی چگونه پیش می‌رود.

اخبار ورزشی- وی تاکید کرد: هیچ مربی حرفه‌ای در ابتدای راه قول قهرمانی نمی‌دهد. البته او رسماً اعلام کرد که برای بهتر شدن استقلال آمده است، ولی هیچ قولی بابت قهرمانی آبی پوشان در این فصل به کسی نداده است.

وی در خصوص جذب چند بازیکن جوان برای لیگ نوزدهم گفت: ۵ بازیکن جوان به استقلال اضافه شده‌اند، اما اعتقاد دارم بهترین خرید آبی پوشان سیاوش یزدانی بود و معتقدم این بازیکن می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

عالمی در خصوص حضور بازیکنان باتجربه هم گفت: استقلال جای آزمون و خطا نیست. به بازیکنان بزرگ نیاز دارد که بتوانند در سخت‌ترین شرایط آرامش را به تیم انتقال داده و با کمک به بازیکنان جوان، نتیجه را تغییر دهند؛ بنابراین لازم است مسئولان استقلال با چند بازیکن بزرگ هم قرارداد بسته تا تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان موفقیت استقلال را تضمین کند.

مهاجم استقلال در پاسخ به این پرسش که چرا استراماچونی به دستیاران ایرانی علاقه‌ای ندارد، گفت: قرار بود در ابتدا پیروز قربانی به عنوان دستیار ایرانی در کنار سرمربی جدید باشد، اما استراماچونی به یکباره تغییر موضع داد و حالا قرار است تنها با دستیارانی که خودش به ایران آورده کار کند. نبود یک دستیار ایرانی کنار او یک اشتباه محض است. مربی ایرانی می‌تواند با بازیکنان راحت صحبت کرده و بحث‌های تاکتیکی و فنی را به راحتی به بازیکنان ایرانی انتقال دهد. اما اینکه سرمربی جدید استقلال چرا چنین تصمیمی گرفت باید از خود او سوال کرد. البته شنیدم که او به دنبال یک آنالیزور بود، ولی پیروز قربانی به عنوان یک مربی به او معرفی شده بود، بنابراین او حاضر به استفاده از پیروز در کادر فنی اش نشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نقش آنالیزور برای هر تیمی بسیار مهم است. اگر کادر فنی ۴۰ درصد تأثیرگذار است، اما یک آنالیزور قوی می‌تواند ۶۰ درصد در نتیجه‌های تیم تأثیرگذار باشد؛ بنابراین باید سرمربی جدید استقلال هوشیارتر باشد تا بتواند فصلی موفق را پشت سر بگذارد.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال می‌تواند با این سرمربی ایتالیایی خود روز‌های خوبی را داشته باشد، گفت: قضاوت در مورد او زود است. باید منتظر بمانیم تا لیگ شروع شود. در حال حاضر هیچ حرفی نمی‌توان راجع به موفقیت یا عدم موفقیت استقلال زد. باید منتظر بمانیم، برنامه ریزی او را ببینیم و ببینیم که در طول فصل چه کار‌های بزرگی از او سر خواهد زد و آیا می‌تواند استقلال را بعد از چند سال به قهرمانی لیگ برساند یا خیر.