امشب، ایران - بلغارستان، دیداری تشریفاتی برای تثبیت صدرنشینی

تیم‌های ملی والیبال ایران و بلغارستان در چهاردهمین دیدارشان در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ امشب از ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه به مصاف یکدیگر می‌روند.

شاگردان ایگور کولاکوویچ که در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال نمایش خیره کننده‌ای داشتند و توانسته اند در سیزده بازی قبلی خود به ۱۱ برد و ۲ شکست دست یابند. آن‌ها روز گذشته با شکست صربستان صعودشان به دور نهایی را برای دومین بار در تاریخ والیبال ایران قطعی کرده اند و عملا در بازی امشب برای حفظ جایگاه بالای جدول بازی تشریفاتی را انجام می‌دهند.

کولاکوویچ با قطعی شدن صعود شاگردانش به دور بالاتر حالا شانس آن را دارد تا از بازیکنان جوان تر در ۲ بازی باقی مانده استفاده کند تا آن‌ها را آماده دیدارهای پیش رو در رقابت‌های جام جهانی و انتخابی المپیک کند و علاوه بر آن به بازیکنان اصلی تیمش برای دور نهایی استراحت بیشتری بدهد.

تیم ملی ایران در این دوره از همان ابتدا با بازیکنان اصلی به میدان آمد و توانست نتایج فوق العاده‌ای را کسب کند، اما در این بین چند بازیکن هم با مشکل مصدومیت و یا خستگی رو به رو شدند که با توجه به رقابت‌های سنگین پیش رو از جمله دور نهایی لیگ ملت‌های والیبال تا انتخابی المپیک ممکن است این شرایط کمی نگران کننده باشد.

بلغار‌ها هم در طرف مقابل وضعیت مشابهی دارند. آن‌ها در ۱۳ بازی گذشته خود تنها به ۴ برد دست یافته و ۹ شکست را تجربه کرده اند. آن‌ها دیگر امیدی برای صعود ندارند، اما به هر حال در این هفته میزبان هستند و همواره بازی با تیم میزبان مشکل است.

بلغارستان این روز‌ها بیشتر در حالی آماده سازی برای رقابت‌های قهرمانی اروپا و انتخابی المپیک است وبه همین دلیل انتظار می‌رود تا از بازیکنان جوان و با تجربه استفاده کند. بلغارستان در صورت کسب پیروزی در این بازی ممکن است تا ۲ پله صعود را تجربه کند.

تیم ملی والیبال بلغارستان هم یکی از تیم‌های با سابقه و قدیمی در اروپا و دنیا محسوب می‌شود که سابقه کسب مدال نقره المپیک، ۴ مدال برنز و ۱ مدال نقره قهرمانی جهان و برنز جام جهانی والیبال را دارد آن‌ها همواره تیم خوبی بوده اند، اما در این دوره نتایج خاصی کسب نکرده اند.

تیم ملی والیبال کشورمان پس از این بازی در آخرین دیدار خود به مصاف آمریکا می‌رود.