کار دشوار استقلال برای حفظ ستاره آفریقایی

 بحث ماندن یا رفتن آیاندا پاتوسی، هافبک آفریقایی استقلال تهران به یک قصه تکراری تبدیل شده است؛ روزی صحبت از قطعی‌بودن ادامه حضور او در استقلال است و روز دیگر بحث خاتمه همکاری آبی‌ها با این ستاره سیه‌چرده. این در حالی است که آبی‌پوش ماندن پاتوسی فقط و فقط به برطرف شدن مشکلات مالی استقلال بستگی دارد و این بازیکن درصورتی در فصل نوزدهم همچنان استقلالی باقی خواهد ماند که مطالباتش به اضافه مبلغ رضایتنامه از طرف استقلال به باشگاه کیپ‌تاون‌سیتی آفریقای‌جنوبی پرداخت شود.

اخبار ورزشی- همچنین درباره رقم پرداختی و مهلت پرداخت این رقم نیز حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. برخی رسانه‌ها یکشنبه گذشته را آخرین فرصت تعیین‌تکلیف با این بازیکن عنوان کرده بودند که با عبور از آن حالا ارقام جدید و مهلت‌های جدید منتشر می‌شود و البته باید گفت آبی‌ها هنوز هم فرصت حفظ این بازیکن تاثیرگذار را دارند اما آیا همان‌طور که ادعا می‌شود، برای نگه داشتن وی تلاش هم می‌شود؟

استقلال پاتوسی را می‌خواهد اما...

خلیل‌زاده، عضو هیات‌مدیره استقلال در تازه‌ترین اظهاراتش درباره پاتوسی گفته است: «ما تا این لحظه ناامید نیستیم. در گذشته مربی بزرگی را وارد ایران کردیم آن‌هم یک مربی بین‌المللی که با مبلغ خیلی زیادی هم به استقلال نیامده است. با همدل بودن سراغ جذب دیگر بازیکنان مدنظرمان رفتیم و با یک‌سری از بازیکنان کلیدی هم تمدید کردیم، اما در رابطه با پاتوسی باید بگویم تمام تلاش‌مان را برای نگه داشتن او می‌کنیم، اما اگر نشد از بازیکنان خوبی که در جوانان‌مان داریم استفاده خواهیم کرد.»

این موضوع نشان می‌دهد استقلالی‌ها برای حفظ پاتوسی که از او به‌عنوان یکی از بمب‌های نقل‌وانتقالات نام برده می‌شود، تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌اند تا بتوانند این مهره ارزشمند را حفظ کنند اما در عین حال از حضور قطعی وی نیز نمی‌گویند و صحبت از جوان‌ترها می‌کنند.

مهلت جدید و واقعی

در همین خصوص از باشگاه استقلال خبر می‌رسد این باشگاه فقط تا روز چهارشنبه فرصت دارد قرارداد پاتوسی را تمدید کند. این در حالی است که اگر پرداخت 300 هزار دلار به باشگاه کیپ‌تاون و فعال‌سازی بند خرید تا امشب انجام نشود قرارداد این بازیکن با استقلال به‌طور اتومات فسخ خواهد شد. درواقع اگر تا امشب تکلیف رضایتنامه پاتوسی مشخص شود، استقلال برای حفظ هافبک آفریقایی خود تا سه روز دیگر فرصت دارد.

نکته قابل‌توجه اینکه استقلال به‌جز 300 هزار دلار مبلغ رضایتنامه باید چیزی در همین حدود را هم به خود این بازیکن پرداخت کند که با توجه به طلب پروپچیچ از این باشگاه و شکایت دردسرساز وی به‌نظر می‌رسد کار برای حفظ پاتوسی برای این تیم دشوارتر از هر زمان دیگری باشد به‌خصوص اینکه این بازیکن به‌تازگی پاسخ تماس‌ها و پیام‌های مدیران باشگاه استقلال را هم نمی‌دهد.