رؤیای کودکی من بازی در تیم ملی ایران بود/ ویلموتس جانشین خوبی برای کی روش است

درخشش استیون بیت‌آشور در لیگ MLS سال جاری، مجدداً این بازیکن را تبدیل به یکی از گزینه‌های دعوت شدن به تیم ملی کرده است، بازیکنی که در جام جهانی ۲۰۱۴ تیم ملی را همراهی کرد و پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ نیز در لیست اولیه کارلوس کی‌روش قرار گرفته بود، می‌گوید که فوتبال ایران با مارک ویلموتس روزهای روشنی را تجربه خواهد کرد.

اخبار ورزشی- بیت‌آشور صحبت‌هایی را درباره وضعیتش و فوتبال ایران انجام داده است.

وضعیتی که در لیگ آمریکا داری چگونه است؟

امسال یکی از بهترین سال‌های دوران حرفه‌ای من است. هم از مرز ۲۰ هزار دقیقه بازی گذشتم و هم در تیم منتخب سال قرار گرفتم. فکر می‌کنم اولین ایرانی باشم که در یک لیگ خارجی بیش از ۲۰ هزار دقیقه بازی کرده است و البته سال گذشته مسئولان باشگاه لس‌آنجلس به افتخار ایران و به احترام من اولین پیراهن را با نوشته فارسی به طرفداران عرضه کردند.

شنیده می‌شود تیم شما پروژه بزرگی در آمریکا دارد؟

بله، باشگاه ما با یک برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت تصمیم دارد به یکی معتبرترین تیم‌های جهان تبدیل شود. تیم ما با یک شیب حساب شده در حال کسب اعتبار است.

آیا از لیگ ایران شناخت داری؟

من از لیگ ایران در رسانه‌های اجتماعی و برخی از دوستانم که در تیم ملی بازی می‌کردند، اطلاعات می‌گیرم. وقتی تیم آنها برنده می‌شود و نتایج بازی‌های خود را منتشر می‌کنند،  آن را می‌بینم و به آنها تبریک می‌گویم.

تو به تیم ملی ایران هم دعوت شدی و آیا بازهم این فرصت را پیدا می‌کنی برای ایران بازی کنی؟

رؤیای کودکی و آرزوی خانوادگی من بازی در تیم ایران بود. با قلبم ایران را انتخاب کردم و علی‌رغم برخی ناملایمات هیچ‌وقت هم پشیمان نشدم.

زمانی که به تیم ملی دعوت شدی، کارلوس کی‌روش سرمربی بود. او را چطور مربی‌ای دیدی؟

کی‌روش مربی بزرگی بود که خدمات زیادی به فوتبال ایران کرد. او احترام زیادی به‌عنوان مربی در سراسر جهان دارد.

و اکنون مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران است. نظرت در خصوص این مربی چیست؟

ویلموتس در فوتبال بلژیک که شعار آن «بجنگ و توپ بگیر و به سرعت پاس بده» رشد کرده است. فکر می‌کنم تیم ایران با ویلموتس روزهای روشن‌تری را تجربه خواهد کرد.

پیش‌بینی تو از آینده تیم ملی ایران با ویلموتس چیست؟

انتخابی خوب صورت گرفته و به همین دلیل پیش‌بینی شخصی من این است که تیم تحت هدایت ویلموتس می‌تواند موفق باشد. حتی در جام جهانی هم می‌تواند به موفقیت برسد و تیم ایران آینده خوبی با این مربی دارد.  فکر می‌کنم او جانشین خوبی برای کی‌روش  است و یک رزومه عالی دارد.

پس انتخاب ویلموتس را هم درست می‌دانی.

همه باید کمک کنند تا تیم ملی تحت هدایت ویلموتس فرصت کافی برای اجرای تفکرات جدید را داشته باشد. مطمئن باشید فوتبال ایران مزد این صبر و اعتماد را خواهد گرفت.