واگذاری سرخابی‌ها در سال جاری غیرممکن است
 میرعلی‌اشرف عبدالله‌پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگوی تلفنی برنامه زنده شبکه خبر گفت: با روند کنونی و شرایط دو باشگاه فوتبالی استقلال و پرسپولیس و عدم اصلاح ساختارها و صورت‌های مالی این دو باشگاه، بعید است، تا شهریور و حتی در سال جاری بتوان این دو باشگاه را از طریق فرابورس واگذار کرد.

اخبار ورزشی- وی گفت: تعبیر ما این است که اگر از مسیری که مجلس برای ما طراحی کرده بخواهیم پیش برویم، امسال نمی‌توانیم دو باشگاه سرخابی رادر فرابوس واگذار کنیم، چون عرضه در فرابورس نیازمند اصلاحات ساختاری دو باشگاه است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه آیا بدهکاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مانع اصلی واگذاری دو باشگاه است، گفت: صرفا بدهکار بودن دو باشگاه مانع حضور در فرابورس نمی‌شود، بلکه ساختار آنها و تبدیل شدن به سهامی عام باید انجام شود. عمده ارزش دارایی خالص دو باشگاه «برند» آنها است و گرنه دارایی‌های دیگر دو باشگاه زیاد ملموس نیست.

پوری‌حسینی گفت: آنچه مانع واگذاری دو باشگاه در فرابورس می‌شود، این است که سرمایه ثبت شده یکی از دو باشگاه یک میلیون تومان و دیگری 10 میلیون تومان است که برای پذیرش در فرابورس باید سرمایه دو باشگاه اضافه شود.

وی تاکید کرد:‌ موانع مهمی بر سر راه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد که اگر بخواهیم این موانع را برطرف کنیم، زمان زیادی می‌برد، مگر اینکه مجلس کمک کند این شرطی که واگذاری دو شرکت را از طریق فرابورس قرار داده، بردارد و آنگاه بتوانیم دو باشگاه سرخابی را واگذاری کنیم.

به گزارش فارس، طبق قانون بودجه ۱۳۹۸ کل کشور ، دولت باید زمینه واگذاری دو باشگاه فوتبالی استقلال و پرسپولیس را در فرابورس ایران تا شهریور امسال فراهم کند، در حالی که صورتهای مالی دو باشگاه مشکل دارد و ساختار دو باشگاه باید اول تبدیل به شرکت سهامی عام شود و سرمایه آنها افزایش یابد،‌ تکلیف بدهی، تعهدات و دارائیهای مالی دو شرکت روشن شود تا بتواند در فرابورس کشف قیمت و عرضه شود.