سلطانی فر: خیز بلندی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی داشته‌ایم

دکتر سلطانی فر در نشست با هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد استان لرستان با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر ، ورزش را مهمترین ، موثرترین و ارزانترین ابزار برای پرکردن سالم اوقات فراغت مردم دانست و این ابزار را برای وحدت ملی و ارتقا غرور ملی مهم بر شمرد .

اخبار ورزشی_ وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وقتی ورزشکاران ایرانی در قالب قوم های مختلف در عرصه بین المللی می درخشند ، همه ایران به خودشان افتخار می کنند که نمونه اخیر آن رقابت های لیگ ملت های والیبال است.

سلطانی‌فر اظهار داشت : در هیچ عرصه ای ظرف دو تا ساعت با برگزاری یک مسابقه نمی توان یکصد هزار را به ورزشگاه کشاند و میلیونها بیننده را پای گیرنده ها  بنشاند و همه نظام های سیاسی توسعه یافته هم برای موفقیت های ورزشی برنامه ریزی می کنند  و تلاش مَی کنند با برنامه ریزی عزت ، صلابت و غرور کشورشان را در عرصه جهانی به رخ بکشانند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد : اکنون در شرایط تحریم های ناعادلانه و ظالمانه آمریکا که در طول تاریخ بی سابقه است؛ نظام با رهبری مقتدر ، دولت توانمند و ملت همیشه در صحنه با قدرت مقابل فشارها ایستاده است و در این بین یکی از ابزارهایی که مَی تواند موجبات شور و شعف مردم را فراهم کند ، ورزش است که برای خودمان رسالت بزرگی مَی دانیم که با استفاده از این ابزار سالم موجبات نشاط مردم را فراهم کنیم و در این بین به استان ها هم  با توجه به فصل تابستان برای برگزاری رویدادهای مختلف ورزش در ابعاد همگانی  ابلاغ کرده ایم.

سلطانی فر ادامه داد :  محاسبه سرانه جفضاهای ورزشی فقط با احتساب اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان  صحیح نیست چرا که برای محاسبه درست باید مساحت کلیه اماکن ورزشی متعلق به سازمان ها و ارگان های مختلف را نسبت به جمعیت مورد توجه قرار داد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح سالن بزرگ ، زیبا و کم نظیر دو ومیدانی خرم آباد گفت : با توجه به استعدادهای این منطقه در رشته دو و میدانی باوردارم که با بهره برداری مناسب و استعدادیابی بابرنامه  قهرمانان بزرگی در ماده های مختلف دو ومیدانی پرورش خواهند یافت چرا که این منطقه قطب مهم دو ومیدانی است و  تجهیز این سالن هم توسط فدراسیون دو ومیدانی به زودی انجام خواهد شد.
سلطانی فر با بیان اینکه در سه سال اخیر اتفاقات خوبی در زمینه احداث پروژه های ورزشی رخ داده است ، اظهار داشت : سال گذشته برای احداث ٥٠٠ پروژه ورزشی برنامه ریزی کرده بودیم که با تلاش بیشتر این تعداد به هفتصد رسید و در سال جاری نیز افتتاح بیش از هفتصد پروژه ورزشی را هدف گذاری کردیم و در صددیم که پروژه های نیمه تمام مهم را تا پایان فعالیت دولت به بهره برداری برسانیم و با توجه به خیز بلندی که در زمینه توسعه زیرساخت های ورزشی داشتیم ، دولت تدبیر و امید کارنامه موفقی در این زمینه داشته است .
وزیر ورزش و جوانان در بخشی از سخنانش پیام ایران اسلامی برای جهان را مردم سالاری دینی دانست و اظهار داشت : مردم سالاری دینی شاخصه مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که اندیشمندان غربی تصور نمی کردند در سایه حکومت دینی این اتفاق مهم رخ دهد اما در سایه مردمسالاری دینی به موفقیت های بسیار قابل توجهی دست پیدا کردیم.

 سلطانی فر حرکت کشور به سمت استفاده از توانمندی مردم و جوانان در اداره امور را بسیار خوب توصیف کرد و خاطرنشان ساخت : در حالی که سمن های وزارت ورزش و جوانان در سال ٩٣ حدود یکصد سمن بود اکنون از مرز٢٦٠٠ سمن گذشته است و این افتخاری بزرگ برای نظام است که جمع زیادی از مردم را در قالب سمن ها توانسته به صحنه بکشاند.