به گزارش افکار نیوز به نقل ازروزنامه تهران امروز،استقلال كه خاطره خوشي از رويارويي با السد قطر در فصل قبل اين مسابقات ندارد اين بار بايد از ساعت ۱۸:۵۰ امشب به وقت تهران به مصاف الريان قطر برود.

استقلال در این بازی چند بازیکن خود را در اختیار ندارد. آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری و الونگ الونگ به‌دلیل آسیب دیدگی و آرش برهانی به دلیل دو کارته شدن در بازی‌های پلی آف شانس حضور در اولین بازی مرحله گروهی را از دست داده‌اند.

استقلال به مصاف الریانی می‌رود که از بازیکنان خارجی زیادی بهره مند است و برای فرار از قانون محدودیت حضور بازیکن خارجی در تیمشان به تعداد زیادی از آنها تابعیت قطری داده‌.

این تیم در آخرین بازی خود در لیگ قطر با نتیجه ۳ بر صفر العربی را شکست داده و با شش امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین لخویا سوم است. تاریخچه رویارویی‌های استقلال مقابل تیم‌های قطری برتری آبی‌ها را نشان می‌دهد. نماینده فوتبال ایران تا به حال ۱۲ بار مقابل تیم های قطری به میدان رفته که حاصل آن ۶ برد، ۵ تساوی، یک باخت، ۱۷ گل زده و ۱۰ گل خورده بوده است.


تنها جدال استقلال برابر الریان نیز به مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا در فصل ۱۹۹۲-۱۹۹۱ برمی گردد که استقلال با هدایت منصور پروحیدری و گلزنی چنگیز و سرخاب، ۲بریک حریفش را شکست داد. استقلال فصل قبل دو بار با هدایت پرویز مظلومی برابر السد قطر قرار گرفت که هر دو مسابقه با تساوی خاتمه یافت. همین دو تساوی سرانجام باعثحذف استقلال از مرحله گروهی شد.

تيم ملي هم در بازي رفت و برگشت مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۴ با قطر به تساوي رسيد و حال بايد استقلال به طلسم تساوي فوتبال ايراني مقابل قطريها پايان خواهد داد.