گرشاسبی: حق من این نیست که توی سرم بزنند

 حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس امروز در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما حاضر شد تا در خصوص مسائلی که چند روز اخیر درباره زمان مدیریت او در پرسپولیس مطرح شده بود، صحبت کند.

اخبار ورزشی- گرشاسبی در ابتدا درباره ماجرای برانکو و عدم پرداخت دستمزد او گفت: اخلاق من این طور است که وقتی باری از روی دوشم برداشته می‌شود و از جایی می‌روم دیگر به پشت سر نگاه نمی‌کنم. الان هم تیم پرسپولیس نیاز به آرامش دارد. در آن مقطعی که ما بودیم انرژی می‌گذاشتیم و تلاش می‌کردیم تا پرسپولیس به حاشیه نرود. همه چیز آن موقع در خانواده پرسپولیس حل می‌شد و کسی از قرارداد فرد دیگر با خبر نبود.

وی ادامه داد: برای موفقیت در یک تیم همه چیز باید هماهنگ عمل کند و حالا برخی از عزیزان مسائلی را مطرح کردند که هواداران پرسپولیس می‌خواهند به آنها پاسخ داده شود. اشکال این افراد این است که ابتدا پرداخت‌ها و قراردادها از امور مالی دریافت نمی‌کنند و بعداً به قضاوت نمی‌پردازند.

گرشاسبی در پاسخ به این سؤال که ایرج عرب مدیر قبلی باشگاه پرسپولیس در زمان شما بوده افزود: بله، آقای عرب مدیر مالی اداری ما بود اما اصلا در جریان این مصاحبه‌ها نبود. من به آقای نبی گفتم که ما دوست قدیمی هستیم و این مسائلی که مطرح کردید صحت ندارد.

گرشاسبی تصریح کرد: تا زمانی که ما در پرسپولیس بودیم 34 درصد از قرارداد نیم‌فصل برانکو پرداخت شده بود اما حالا که یک تیم آمده و تمام عناوین را درو کرده باید توی سرش بزنیم؟ تیمی که با دست و پای شکسته و کتف در رفته و با کلی محرومیت خودش را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسانده و نزدیک به سه میلیون دلار پاداش آسیایی گرفته باید توی سرش بزنیم؟ آیا این حق ماست؟‌ ما این همه عنوان در پرسپولیس آوردیم و حق ما این حرف‌ها نیست.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا برانکو این قدر راحت از پرسپولیس رفت،‌گفت: او اعلام کرد که اگر پول من را ندهید می‌روم و این یک قانون بین‌المللی است که اگر پول پرداخت نشود، او می‌تواند قراردادش را فسخ کند. اینکه در فدراسیون کشور خودمان بتوانیم مشکلات را حل کنیم یک اتفاق خوب است اما برانکو به صورت مکتوب اعلام کرد که مطالبات من را بدهید اما چرا پرداخت نشد؟

گرشاسبی با اعلام اینکه پرسپولیس را دوست دارم و نمی‌خواهم برایش حاشیه درست شود، افزود: من پاسخ خیلی از حواشی این تیم را توی دلم می‌ریزم و حرفی نزدم تا تیم آسیب نبیند. من حتی با برانکو جلسه‌ای برگزار کردم و به او گفتم که 2 میلیون دلار پاداش آسیایی در حال پرداخت شدن است و 31 میلیارد تومان هم قرار است اسپانسر به ما پول بدهد و از طرف دیگر حدود 700 هزار دلار از طرف فیفا برای جام‌جهانی قرار است به حساب ما واریز شود.

برانکو هم به من می‌گفت که من مشکلات را می‌دانم و ناراحتی از این بابت وجود ندارد. برانکو یک انسان بی‌نظیر و اخلاق‌مدار بود و به خوبی شرایط ما را درک می‌کرد. یک بار کسی دید که برانکو بدقلقی کند؟‌ زمانی که می‌خواستیم به ژاپن برویم مشکلات زیادی داشتیم و این مسئله را به برانکو رفتیم و به او گفتیم اشکالی ندارد از پرداختی شما کم کنیم؟‌ که او گفت، نه مشکلی با این موضوع ندارم.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: با عناوین ویژه‌ای که به دست آوردیم، پاداش ویژه‌ای از سوی اسپانسر باید به ما تعلق می‌گرفت و این در همه جای دنیا مرسوم است. 12 بازیکن کلیدی و برانکو به همراه دستیارانش قراردادشان تمام شده بود و پنجره نقل و انتقالات ما هم بسته بود. حالا خودتان قضاوت کنید که من باید چه می‌کردم؟ 7 بازیکن را به سختی در پرسپولیس نگه داشتیم آنها از شرایطی که داشتند راضی نبودند.

ما با آ»ها صحبت کردیم و گفتیم اگر پاداشی می‌آید بخش عمده آن مربوط به تیم است. پاداش آسیایی هم بین 40 نفر از اعضای تیم تقسیم شد و اگر این بحث‌های انگیزشی نبود این همه مقام نمی‌آوردیم. شما می‌توانید روی این همه شور و نشاطی که به وجود آمد قیمت بگذارید؟

گرشاسبی درباره این که بیرانوند در قراردادش بند فسخ قرارداد داشته، افزود: آقای نبی در برنامه تلویزیونی نام 5 بازیکن را آورد اما فقط بیرانوند در قراردادش بند دارد و بقیه در قراردادشان بندی ندارند. حرف‌های او در این برنامه خیلی عجیب بود و همه گفتند که حتما گرشاسبی خائن است و باید او را بگیریم! باید بگویم که فقط بیرانوند در صورت پیشنهاد خارجی می‌توانست 700 هزار دلار با رضایت باشگاه بدهد و برود. برانکو هم قبلاً‌ اعلام کرده بود که هر بازیکنی پیشنهاد خارجی دارد بگذاریم برود و جلوی پیشرفتش را نگیریم. من هم مجبور شدم که این بند را در قرارداد بیرانوند بگذارم و او حاضر نشد بدون این بند، قرارداد خود را امضاء کند.

گرشاسبی ادامه داد: مگر می‌شود محمد انصاری بدون پرداخت یک ریال هر زمان که خواست از پرسپولیس جدا شود؟ او بازیکن است و قراردادش تمام شده است. انصاری پیشنهادهای خوبی داشت و حتی در کشور قطر تیمی حاضر شده بود برای دو فصل 16 میلیارد به او پول بدهد و دنبال این بازیکن بودند اما او گفت به عشق پرسپولیس می‌مانم اما اگر پیشنهادی داشتم می‌توانم سال بعد بروم؟ من هم گفتم ایرادی ندارد. باید چه کار می‌کردم؟ باید چاقو زیر گلوی انصاری می‌گذاشتم؟

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت علی علیپور هم گفت: علیپور اصلاً بند جدایی نداشت و رفتن او درصدهایی دارد که به راحتی نمی‌تواند برود. اگر آنها بروند پولی برایشان نمی‌ماند. طارمی که به قطر رفت 600 هزار دلار گیر باشگاه آمد و این در حالی است که 25 روز از قرارداد او با پرسپولیس مانده بود.

گرشاسبی در خصوص اینکه او از طرف فدراسیون فوتبال سمت جدیدی گرفته، افزود: چند وقت پیش آقای تاج با من صحبت کرد و از کمیته‌ای برای بررسی اسناد باشگاه‌ها نام برد و من هم از او عذرخواهی کردم اما دیروز خبری در این باره رسانه‌ای شد. خدا را شاهد می‌گیرم که با رفتن از پرسپولیس بار بزرگی از روی دوش من برداشته شد.

وی در پایان این برنامه اظهار داشت: ظلمی به ورزش قهرمانی شد. خودم را الان منفک می‌کنم الان به برخی از رؤسای فدراسیون‌ها ظلم شد. من هم دوست داشتم بازنشسته شوم و باری از روی دوشم برداشته شد.