پرداخت پاداش به صورت ریالی برای المپیک توکیو

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان پس از پایان نشست با فعالان اقتصادی صنعت ورزش در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه لوازم ورزشی در نمایشگاه بین‌المللی تهران فرصتی بود که با حضور جمع بسیاری از تولید کنندگان لوازم ورزشی کشور که انصافا در سال‌های اخیر تولیدات‌شان کیفیت بسیار بالایی پیدا کرده است و قابل ارائه در بازارهای بین‌المللی شده است، نشستی را داشتیم که در این نشست حدود 18 نفر از تولیدکنندگان مسائل و مشکلات و پیشنهادات‌شان را مطرح کردند و با حضور نمایندگان برخی از ارگان‌های دیگر مثل وزارت صنایع و بانک‌ها این مشکلات مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار ورزشی_ این تولید کنندگان در کنار ظرفیت‌های خیلی خوبی که دارند در این شرایط که ما مورد تحریم‌های ناعادلانه قرار داریم در زمینه تامین مواد اولیه و همچنین فروش محصولات‌شان و برخی از مبادلات مالی که باید با کشورهای دیگر داشته باشند دچار مشکلاتی هستند که ما باید کمک کنیم تا آن مشکلات کاهش پیدا کند تا آنها بتوانند روند تولید خودشان را ادامه دهند.

اشتغالی که در بین آنها وجود دارد بسیار اهمیت دارد که باید این اشتغال حفظ شود. یک کمیته کاری مرکب از نمایندگان وزارت ورزش و وزارت صمت،‌اتاق اصناف و همچنین اتحادیه تولید کنندگان لوازم ورزشی که به صورت مستمر نشست داشته باشند و این موارد به صورت جزئی‌تر مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم با کمک ظرفیتی که در سایر وزارتخانه‌ها وجود دارد و همچنین نظام بانکی کشور و سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی بتوانیم مشکلات این تولید کنندگان را حل و فصل کنیم.

وی در ادامه افزود:‌آنچه من دیده‌ام و می‌دانم این است که تولیدات بسیاری از این تولید کنندگان هم در داخل کشور قابل استفاده است. در ورزش‌ها و عرصه‌های مختلف و هم اینکه ما با ارائه و معرفی و حضور اینها در نمایشگاه‌های کشورهای دیگر حتما می‌توانیم بخش عمده‌ای از نیازهای سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه را به این لوازم ورزشی تامین کنیم و انشاالله با بازاریابی بین‌المللی وضعیت تولید آنها افزایش پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان  در پاسخ به این سؤال که در خصوص پاداش سکه‌های قهرمانان و مدال‌آوران المپیکی و جهانی شفاف‌سازی کنید، مثلا کیمیا علیزاده چند روز پیش مصاحبه کرد و گفت پاداش المپیکی‌اش هنوز پرداخت نشده است، اظهار داشت: پاداش‌ها را متناسب با منابعی که داشتیم پرداخت کردیم که پرونده  پاداش‌ها از دید ما بسته است. اینکه در المپیک 2020 چه پاداشی پرداخت می‌کنیم این است که دیگر قطعا پاداش جدید ما سکه نخواهد بود چون سکه نوسان قیمت بالایی دارد و پاداش‌های ریالی پرداخت خواهیم کرد.

روزی که بحث پرداخت سکه به قهرمانان مختلف بوده است قیمت آن 700 هزار تومان بوده است که بعد از آن به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد. تا سال گذشته که سکه به یک میلیون و 850 هزار تومان رسید باز هم توان این را داشتیم که پاداش را به صورت سکه پرداخت کنیم. اما با نوسان قیمت ارز و سکه قیمت سکه به حدود 4 و نیم میلیون تومان رسید که طبیعتا با توجه به نوسانی که دارد امکان پرداخت پاداش به صورت سکه دیگر وجود ندارد. چون ما نمی‌دانیم این نوسانات چطور خواهد شد. بنابراین در ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک برای بازی‌های 2020 توکیو بحث کردیم و انشاالله آئین‌نامه‌ای را به تصویب می‌رسانیم و میزان پاداش ریالی قهرمانان مختلف را در همه رشته‌ها مشخص خواهد شد و بر آن اساس پرداخت خواهیم کرد.

سلطانی‌فر در پایان در خصوص انتخاب فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: وضعیت انتخابات فدراسیون کشتی هم به زودی اعلام خواهد شد.