نمی‌خواهیم به باشگاه‌ها آسیب برسد

حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال امید کشورمان درباره آغاز مرحله جدید اردوی این تیم بیان کرد: این دومین اردوی ما زیر نظر فرهاد مجیدی است و سعی کرده ایم شرایط را به شکلی فراهم کرده ایم که به باشگاه‌ها آسیب نرسد.

اخبار ورزشی _ یک بازی دوستانه هم با تیم ملی بزرگسالان پیش رو داریم. امروز هم جلسه‌ای که بین مربیان تیم‌های ملی پایه و مارک ویلموتس برگزار شد، فوق العاده خوب بود که قطعا به تمام تیم‌های پایه کمک می‌کند.

او ادامه داد: کمتر اتفاق افتاده تیم ملی بزرگسالان با تیم ملی امید بازی کند و اتفاق خوبی است. امیدوارم بازیکنانمان تمرینات خود را به خوبی ادامه بدهند. تا دی ماه  هر ماه یک اردو داریم و در داخل و خارج از کشور بازی‌های دوستانه برگزار می‌کنیم. در این اردو هم یک بازی دوستانه با نفت مسجد سلیمان انجام می‌دهیم که جمعه (۲۱ تیر) برگزار می‌شود و یک بازی هم دوشنبه هفته بعد با تیم ملی بزرگسالان انجام می‌دهیم.

مدیر تیم ملی امید درباره آخرین وضعیت انتخاب دستیاران فرهاد مجیدی گفت: کار‌های حضور دستیار خارجی مجیدی که اسپانیایی است نهایی شده و شاید اواخر این اردو یا اردوی بعدی به کادرفنی مان اضافه شود. برای دستیار ایرانی هم مجیدی برخی گزینه‌ها را درنظر دارد که در نهایت با یک نفر توافق می‌کنیم.

استیلی درباره غیبت ۱۱ بازیکن در نخستین روز برگزاری اردوی تیم امید بیان کرد: تیم‌های سایپا و پدیده شهرخودرو مشهد فردا با هم بازی دوستانه انجام می‌دهند و از ما درخواست کردند بازیکنان شان را پس از این بازی به تیم امید بدهند. فقط همین یک بار را با درخواست باشگاه‌ها موافقت کردیم، اما دیگر اجازه چنین کاری نمی‌دهیم چراکه اردوی مان به هم می‌ریزد و باید تمام بازیکنان در اردو باشند.

او درباره اینکه آیا باشگاه‌ها از زمان بندی تمرینات تیم ملی امید مطلع بوده اند یا خیر، گفت: سعی کرده ایم برنامه اردوهایمان برپایه برنامه تیم ملی بزرگسالان باشد. اکنون فیفادی نیست، اما با توجه به اینکه تیم بزرگسالان از فیفادی اواخر اسفند و اوایل فروردین خود استفاده نکرد و طبق هماهنگی سازمان لیگ قرار شد در تیر اردو برگزار کند ما هم تصمیم گرفتیم در این تاریخ اردو برگزار کنیم.

او افزود: زمان اردوی ما کوتاه و بین پنج تا هفت روز است، اما با سازمان لیگ هماهنگ کرده ایم برای اردوی آخرمان پیش از رقابت‌های انتخابی المپیک در تایلند که تقریبا اواخر آذر و اوایل دی برگزار می‌شود بین ۲۰ تا ۳۰ روز بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

او درباره برگزاری دیدار تیم‌های ملی فوتبال بزرگسالان و امید ایران پشت در‌های بسته ورزشگاه آزادی گفت: بازیکنان ما جوان هستند و دوست دارند مقابل هواداران و خبرنگاران با تیم بزرگسالان بازی کنند، اما در نهایت مارک ویلموتس تصمیم می‌گیرد که این بازی پشت در‌های بسته برگزار شود یا خیر. امیدواریم او با برگزاری بازی با حصور اهالی رسانه و هواداران موافقت کند.