ناظم‌الشریعه: حضور شمسایی با هماهنگی کمیته فوتسال است

 محمد ناظم‌الشریعه در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتسال درخصوص آخرین شرایط ملی‌پوشان اظهار داشت: ما سعی کردیم بازیکنان را دور هم جمع کنیم و یک برنامه ریکاوری داشته باشیم و البته در کنارش برنامه‌های تاکتیکی را مرور کنیم و به نوعی تنوع بدهیم که برنامه‌ها و اهداف ما چه خواهد بود. بازیکنان هم متوجه می‌شوند که تا کی باید در اردوها حضور داشته باشند و چگونه در لیگ به میدان بروند. 

اخبار ورزشی- وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ناظم‌الشریعه بازیکنان جوان را به اردو دعوت می‌کند اما درنهایت باز هم همان نفرات اصلی در اردوهای نهایی شرکت می‌کنند گفت: هنوز که به آخر نرسیده‌ایم البته جوان‌هایی را در فهرست قرار داده‌ایم که در لیست ما حضور دارند. مطمئنا کادر فنی تیم ملی ما شرایط ویژه‌ای را برای جوانان در نظر گرفته است. ما کریمی را از تیم قهرمان دوره قبل امیدها انتخاب کرده ایم و همچنین نجف هم در اردوی ما حضور دارد. ما بازی‌ها را تماشا می‌کنیم ولی درنهایت کیفیت برایمان مهم است. 

وی درخصوص  اینکه تعدادی از نفرات به اردوی تیم ملی دعوت نشدند گفت: به هر حال قرار شده در جام باشگاه‌های آسیا یکسری از بازیکنان بازی کنند و به همین دلیل احتیاج داشتیم که بقیه را ببینیم. آن بازیکنان هم باید برای تیم‌هایشان در جام باشگاه‌های آسیا به میدان بروند و به همین دلیل در این اردو حضور ندارند. 

سرمربی تیم ملی فوتسال درخصوص برنامه‌ریزی تمرینات ملی‌پوشان گفت: ما تمامی برنامه‌هایمان را تا پایان جام جهانی به فدراسیون و کمیته فوتسال ارائه کرده‌ایم. برنامه‌ها ما تا شهریور سال آینده تنظیم شده و تاریخ اردوها هم مشخص است بقیه‌اش دست فدراسیون و کمیته فوتسال است که چگونه این برنامه‌ها را برای ما مهیا می‌کند. 

وی تاکید کرد: لیگ ما پرفشار برگزار می‌شود و به همین دلیل در ماه آینده دو اردوی پشت سر هم داریم. همچنین قرار است یک بازی خارج از فیفا دی هم برگزار کنیم چون تورنمنت آستاراخان سالانه برگزار می‌شود و خوبی این تورنمنت این است که چهار تیم سرشناس و کمتر از رده دهم رنکینگ جهانی در این مسابقات حضور دارند. ما چون می‌خواهیم در این تورنمنت شرکت کنیم از فدراسیون خواستیم که یک بازی دوستانه قبل از این تورنمنت برگزار کنیم. 

به گزارش فارس، ناظم‌الشریعه درخصوص پرداخت پاداش‌های بازیکنان تیم ملی گفت: من طی دو هفته گذشته با آقای تاج جلسه گذاشتم و او قول مساعد داد که مشکلات حل شود؛‌بچه‌های تیم ملی فوتسال واقعا آرام هستند و آرامشی که در این رشته وجود دارد در هیچ رشته‌ای نیست. آنها واقعا وارسته هستند و به دنبال حق‌شان می‌گردند از این سو هم ما قبول داریم که شرایط مالی فدراسیون چندان مساعد نیست. 

وی با اشاره به اینکه چه مدتی است مباحث مالی در تیم ملی به سرانجام نرسیده، گفت: حقیقتا یکی دو سالی است که اتفاقی نیفتاده نمی‌خواهم بگویم حق با فدراسیون نیست چون آنها در گیر جام جهانی بودند. من فرد کوچکی هستم اما بقیه همکارانم افراد بزرگی هستند که باید قدر آنها را دانست. 

ناظم‌الشریعه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا وحید شمسایی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود یا خیر، گفت: این موضوع خارج از مباحث تیم ملی است به من هم ربطی ندارد. خود وحید شمسایی هم بعید است که بخواهد در تیم ملی بازی کند. او برای تیم ملی فوتسال ایران زحمات زیادی کشیده و یادم است اولین‌باری که او را به اردو دعوت کردم با من صحبت کرد و مدعی شد نمی‌خواهد برای تیم ملی بازی کند، الان هم اگر بخواهد به تیم ملی بیاید با هماهنگی کمیته فوتسال و هیات رئیسه است و ربطی به من ندارد. 

وی با اشاره به بازی خداحافظی شمسایی گفت: اتفاقا یکی از صحبت‌هایی که من انجام دادم این بود که باید برای وحید بازی بزرگ خوب برگزار شود اما چون او الان به دنبال مسائل دیگری است من نمی‌توانم درمورد وی صحبتی انجام بدهم؛ الان تمام هم و غم من موفقیت فوتسال در تورنمنت‌های مهم پیش رو است. 

سرمربی تیم ملی فوتسال درخصوص تعامل کادر فنی تیم ملی با باشگاه‌ها گفت: ما باید با شرایطی که پیش رو داریم به یکدیگر کمک کنیم از طرفی باشگاه‌ها در فوتسال هزینه می‌کنند ولی این درست نیست که آنها هزینه انجام بدهند و اتفاقی نیفتد. اگر بخش خصوصی به فوتسال نیاید ضرر خواهیم کرد. شما می‌بینید که همین الان لیگ فوتبال ما هم دچار مشکل است. 

ناظم‌الشریعه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه قرار ویلموتس در اردوی تیم ملی فوتسال حاضر شود و آیا این اتفاق تاکنون رخ داده یا خیر گفت: اتفاقا هفته گذشته چند دقیقه‌ای با هم صحبت کردیم و یکی دو روز پیش هم حدود 5 دقیقه با هم جلسه گذاشتیم. دیروز هم قرار بود در اردوی تیم ملی حاضر شوند که دستیارانشان این کار را انجام دادند قرار بر این بوده که آنها به محل تمرین تیم ملی بیایند ولی خوشحالم ویلموتس صحبت قشنگی کرد و مدعی شد که خوشحال است با تیمی کار می‌کند که به عنوان تیم سوم جهان حضور دارد این نشان می‌دهد که او شخصیت بالایی دارد. 

وی در پایان در پاسخ به این سوال که درخواستش از فدراسیون چیست،‌گفت: خواسته من از فدراسیون فقط این است که آرامش ایجاد کنند.