ابهام در اعزام وزنه‌برداران نوجوان و جوان به مسابقات قهرمانی آسیا

سرانجام بعد از ماه‌ها انتظار انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شد و علی مرادی برای 4 سال دیگر ریاست این فدراسیون در اختیار گرفت، اما با وجود گذشت بیش از یک هفته از این اتفاق هنوز حکم وی برای حضور در فدراسیون صادر نشده است که همین موضوع باعث ایجاد حواشی مختلفی شده است.

اخبار ورزشی_ از طرفی امور اداری و اجرایی فدراسیون بدلیل نداشتن متولی دچار بلاتکلیفی شده است و یکی از موضوعاتی که فدراسیون را تهدید می‌کند عدم اعزام تیم‌های پایه وزنه‌برداری به مسابقات قهرمانی آسیا است.

باوجود اینکه چهارشنبه آخرین روز اعلام فهرست اسامی تیم به ستاد برگزاری مسابقات نوجوانان آسیا تعیین شده است، اما اعزام تیم ایران که نایب قهرمانی جهان را یدک می‌کشد و در میان اعضای تیم، قهرمانان المپیک و جهان نیز حضور دارند، نامشخص است. از طرفی با توجه به بلاتکلیفی در فدراسیون، مسئولی برای پاسخگویی نیست که سیاستگذاری حضور یا عدم حضور این تیم قدرتمند را چه در بخش مردان و چه در بخش بانوان در رده‌های نوجوانان و جوانان اعلام کند.

این در حالی است که سرمایه‌گذاری روی رده‌های پایه یکی از برنامه‌های اصلی فدراسیون‌های المپیکی مانند وزنه‌برداری در سال‌های اخیر بوده است و لغو چنین اعزام‌هایی شاید در ظاهر بی‌اهمیت بنظر برسد، اما بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند منجر به ایجاد شکافی عمیق در حمایت از پشتوانه‌ها و نتیجه‌گیری در رده‌های سنی بالاتر شود.