هافبک‌های دفاعی استقلال چه کسانی هستند؟

 فرشید باقری ظهر دیروز به باشگاه استقلال رفت و بی‌آنکه نتیجه‌ای از نشست با مسوولان باشگاه استقلال بگیرد، باشگاه را ترک کرد. فرشید حین بازگشت از باشگاه استقلال وقتی با سوال خبرنگاران درباره آینده کاری‌اش مواجه شد، گفت: «منتظر تصمیم نهایی پزشکان هستم. اگر آنها تایید کنند در استقلال می‌مانم و تمریناتم را با تیم شروع می‌کنم.»

اخبار ورزشی- باقری درباره اینکه اگر پزشکان استقلال او را تایید نکنند، چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود، توضیحی نداد. نوعی شک و دودلی در چهره بازیکن جوان استقلال موج می‌زد و این سوال را می‌شد در پس چهره نه چندان مطمئنش یافت: آیا باشگاه به پای من خواهد نشست یا خیر؟!

فرشید باقری در سال‌های اخیر نمایش بدی در استقلال نداشته اما آنچنان هم بازیکن ارزشمند و یگانه‌ای نبوده که مدیران باشگاه حالا بخواهند با وجود مصدومیتی که داشته به پایش بنشینند. به همین دلیل رضا اسدی را در آب نمک خوابانده‌اند تا اگر نتوانستند با فرشید به نتیجه مشخصی برسند آنگاه بازیکن سایپا را به خدمت بگیرند. البته علی کریمی هم در سبد خرید استقلال قرار دارد و شاید در میان این 3 گزینه‌ای که استراماچونی و مسوولان یارگیری در باشگاه استقلال مد نظر دارند فقط او است که بیش از دیگر گزینه‌ها به ماندن در استقلال امیدوار است.

حضور فرشید باقری در باشگاه استقلال و صحبت‌های او حالا نقش پزشکان باشگاه استقلال را در ماندن یا جذب این بازیکن پررنگ‌تر از هر زمان دیگری جلوه می‌دهد. طبیعتا تیم پزشکی باشگاه استقلال نمی‌خواهد تصمیمی بگیرد که در میانه‌های فصل با انتقاد شدید رسانه‌ها مواجه شود. اگر فرشید باقری اکنون مجوز بازی کردن بگیرد و بعدها با مصدومیت مواجه شود، این تیم پزشکی باشگاه استقلال است که باید درباره وضعیت به وجود آمده پاسخ‌های قانع کننده‌ای به افکار عمومی بدهد.

به همین دلیل روشن و احتمال زیر فشار قرار گرفتن تیم پزشکی استقلال در صورت بروز مصدومیت دوباره آنها در حداقل ریسک ممکن درباره فرشید باقری تصمیم‌گیری خواهند کرد و هیچ بعید نیست که از مسوولان باشگاه استقلال بخواهند نام این بازیکن را لااقل برای نیم فصل هم که شده از فهرست استقلال بیرون بگذارند تا باقری به شرایط بازی بازگردد.

ماجرای هافبک‌های دفاعی در استقلال وقتی پیچیده‌تر می‌شود که می‌بینیم علی کریمی هم با مصدومیت‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند و هیچ بعید نیست که در میانه‌های لیگ این بازیکن هم با آسیب‌هایی مواجه شده و چند هفته‌ای را از دست بدهد. از آنجا که استقلالی‌ها نمی‌خواهند ناگهان دست‌شان از داشتن هافبک دفاعی خالی شود می‌کوشند که درباره گزینه‌های این پست عالی‌ترین تصمیم ممکن را بگیرند و بعد از قطعی کردن حضور ریگی که در این پست بازی می‌کند از میان 3 گزینه باقی مانده 2 نفر دیگر را به فهرست استقلال اضافه کنند تا خلأ‌های موجود در این پست را پر کنند.

درباره اینکه در نهایت چه بازیکنانی در فهرست استقلال قرار می‌گیرند و آیا باقری حذف می‌شود تا رضا اسدی به فهرست استقلال اضافه شود هیچ اظهارنظری نمی‌توان کرد. این تیم پزشکی باشگاه استقلال است که امروز و فردا نظر نهایی‌اش را درباره این موضوع بیان خواهد کرد و مشخص خواهد نمود که باقری توانایی بازی کردن در استقلال نیم فصل دوم را دارد یا خیر؟

بدون شک اگر باقری حذف شود رضا اسدی به استقلال ملحق خواهد شد و این بازیکن هم چند روزی است که در انتظار نظر نهایی مسوولان باشگاه استقلال تمرین‌ها را رها کرده و به تمرین تیم سابقش سایپا هم نمی‌رود تا سرنوشتش در این ماجرای پیچیده مشخص شود.

3 هافبک دفاعی برای یک فصل کافی است

شاید این سوال مطرح شود که آیا داشتن 3 هافبک دفاعی برای تیمی که به احتمال زیاد می‌خواهد با 2 هافبک دفاعی متمرکز بازی کند، کافی است؟ آیا مشکلی در میانه‌های راه ایجاد نخواهد شد؟ سابقه داشته که در همین استقلال در یک فصل 4 هافبک دفاعی تخصصی حضور داشته‌اند اما حقیقت این است که برخورداری از 3 هافبک دفاعی به نیازهای استراماچونی پاسخ خواهد داد و سرمربی استقلال می‌تواند با همین گزینه‌ها یک فصل را پشت سر گذاشته و با مشکل حادی هم مواجه نشود.

البته شاید حذف باقری تا حدودی این پست را با مشکل هماهنگی مواجه سازد به این جهت که نه ریگی سابقه بازی در استقلال را دارد و نه رضا اسدی که قرار است جانشین فرشید باقری شود. نو شدن گزینه‌های این پست در واقع جدی‌ترین تهدید برای استقلالی‌ است که به قول سرمربی‌اش می‌خواهد با توپ پر وارد لیگ شود و نمایش ایده‌آلی را از خود برجا بگذارد.