دلیل تعطیلی مسابقات جهانی بوکس

پس از آنکه اتحادیه بین المللی بوکس (AIBA) تایید کرد که نمی‌تواند توافق خود را با سرمایه گذار اصلی مسابقات بوکس سری جهانی (WSB) عملی، این رقابت‌ها به طور نامحدود به حالت تعلیق درآمد.

اخبار ورزشی_ تام ویرجتز، مدیر اجرایی AIBA، گفته است که این سری مسابقات، که از سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد، "غیرفعال" شده و تا زمانی که سرمایه گذاری قابل توجهی برای تأمین آن نباشد، از سر گرفته نخواهد شد.

با توجه به وضعیت مالی خطرناک AIBA و تصمیم کمیته بین المللی المپیک (IOC)، برای کنارگذاشتن این نهاد از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو بعید به نظر می‌رسد سرمایه گذاری مناسبی برای آن پیدا شود.

حذف AIBA به عنوان یکی از فدراسیون بین المللی المپیک، عامل در فروپاشی WSB است، زیرا قبل از اینکه کمیته بین المللی المپیک AIBA را از مداخله در مسابقات بوکس بازی‌های سال آینده کنار بگذارد، WSB ۳۲ سهمیه را برای توکیو ۲۰۲۰ ارائه کرد.

ویجتز گفت: پس از تصمیم IOC برای حذف AIBA به عنوان فدراسیون المپیکی برای بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ و حذف ۳۲ سهمیه المپیکی WSB از این برنامه، AIBA قادر به برآوردن شرایط قرارداد سرمایه گذار خود برای WSB نبود؛ بنابراین این برنامه در حال حاضر غیر فعال شده است.

هیئت مدیره WSB همچنان به دنبال یافتن منابع لازم برای دوباره فعال کردن این مسابقات هیجان انگیز است.

به دنبال تصمیم کمیته ملی المپیک برای کنار گذاشتن بوکس، حامیان مالی این رشته کنار کشیدند و در نتیجه مسابقات دچار بحران مالی شد.