آندو چک نصرالله عبداللهی را قبول نکرد

 فصل گذشته باشگاه استقلال برای کسب مجوز حرفه‌ای‌گری و حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید رضایت تمام طلبکاران را جلب می‌کرد.

اخبار ورزشی- مدیریت باشگاه استقلال که در آن برهمه پولی در حساب خود نداشت، به آندو تیموریان پیشنهاد کرد تا چک ۸۰ میلیون تومانی نصرالله عبداللهی یا یکی دیگر از پیشکسوتان استقلال را بگیرد که این موضوع مورد موافقت تیموریان قرار نگرفت.

تیموریان که از استقلال ۱۶۰ میلیون طلبکار بود، در جلسه با فتحی که با حضور تعدادی از پیشکسوتان برگزار شد، نیمی از طلبش را بخشید به شرطی که باشگاه هر دو ماه مبلغ ۲۰ میلیون تومان به حسابش واریز کند و بعد از ۸ ماه طلب او تسویه شود. در غیر اینصورت، مجددا طلب آندو به همان مبلغ ۱۸ میلیون با می‌گشت.

باشگاه استقلال تنها یک ماه قسط ۲۰ میلیونی‌اش را به آندو داد و در ماه‌های بعدی پولی پرداخت نکرد تا بدهی به همان مبلغ ابتدایی برگردد. اما مهمتر از این مسئله، ترفند جالب باشگاه استقلال بود. آن‌ها به آندو اعلام کردند که اگر از پاس شدن چک باشگاه استقلال مطمئن نیست، چک ضمانت یکی از پیشکسوتان و بزرگتر‌های استقلال را بگیرد.

در ظاهر این پیشنهاد خوبی بود، اما تیموریان وقتی با خودش کمی فکر کرد، با قاطعیت این پیشنهاد را نپذیرفت، چون می‌دانست که باشگاه استقلال در پرداخت ۸۰ میلیونی که قرار بود در ۸ ماه پرداخت شود بدعهدی می‌کند. اگر آندو چک‌های نصرالله عبداللهی را گرفته بود و امروز هیچکدام آن‌ها پاس نمی‌شد، تیموریان نمی‌توانست چک‌های پیشکسوت و بزرگتر استقلال را به بانک ببرد و برگشت بزند.

اگر آندو چک عبداللهی را می‌گرفت، تیموریان مجبور به امضای نهایی تسویه حساب گرفته می‌شد و بعد از یکسال، آندو به مطالباتش نمی‌رسید چون به احترام عبداللهی نمی‌توانست چک او را برگشت بزند و باشگاه استقلال هم کاری برای حل این مشکل انجام نمی‌داد.

ظاهرا باشگاه استقلال در گذشته برای گرفتن رضایت برخی طلبکاران از این ترفند استفاده کرده، اما آندو که بازیکن باهوشی است، در همان جلسه متوجه عواقب این تصمیم شد و این پیشنهاد به ظاهر خوب را نپذیرفت.

حالا با گذشت یکسال، آندو تمام طلب ۱۸۰ میلیونی‌اش را می‌خواهد و برخلاف سال گذشته که حاجیلو، عبداللی و تعدادی دیگر از پیشکسوتان در باشگاه بازیکنان رو دوره می‌کردند و تحت فشار می‌گذاشتند تا با رودربایستی از طلب خود صرف نظر کند، این‌بار حتی برای مذاکره حاضر نیست به باشگاه استقلال برود و تنها نمایندهاش را برای مذاکره می‌فرستد تا خودش مثل سال قبل در رودربایستس بزرگ‌تر‌ها نماند.

با توجه به زمان اندک استقلال برای تسویه حساب با طلبکاران و گرفتن مجوز حرفه‌ای، باید استقلال هرچه سریع‌تر رضایت آن‌ها را جلب کند، اما تجربه سال گذشته باعث شده تا بازیکنان به راحتی قدم به ساختمان باشگاه نگذارند.