ظرفیت همکاری ورزش ایران و عراق بیشتر از شرایط فعلی است

این نشست که با حضور قراخانلو،سجادی،سعیدی،فخری،نیک بین و هیات همراه وزیر ورزش عراق برگزار شد، رییس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به وزیر ورزش عراق و هیات همراه ابراز داشت:

اخبار ورزشی_ بدون تردید ورزش می تواند عامل همبستگی و نشاط بین مردم گردد و کشور عراق پتانسیل بالایی در ورزش داشته و عراق می تواند در حوزه کشورهای عربی،آسیایی و جهانی بخوبی بدرخشد.

وی تصریح کرد:رابطه دو ملت و دو دولت ایران و عراق بسیار عالی بوده و در زمینه ورزش ظرفیت همکاری و تعامل ورزش ایران و عراق بسیار بیشتر از شرایط فعلی است و دو کشور می بایست تعاملات خود را در ورزش افزایش دهند و تمامی 53 فدراسیون ایران برای هرگونه همکاری و تعامل با فدراسیون های ورزشی عراق آماده بوده تا جامعه ورزش دو کشور از تجربیات و دانش یکدیگر در زمینه های مختلف بهره ببرند و کمیته در این زمینه در کنار وزارت ورزش و جوانان است.

صالحی امیری خاطر نشان کرد:در حال حاضر تعدادی از فدراسیونهای ورزشی ما تفاهمنامه های همکاری خوبی با فدراسیونهای ورزشی عراق دارند ولی این تفاهمنامه ها باید عملیاتی شود تا با برگزاری اردوهای مشترک و حضور در تورنمنتهای همدیگر و تبادل مربی و کارشناس در راستای ارتقا ورزش یکدیگر کمک کنند.

همچنین احمد ریاض طالب وزیر ورزش عراق ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران و دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک ابراز داشت:هدف از سفر به ایران تقویت مناسبات ورزشی دو کشور دوست و برادرایران و عراق بوده تا با برنامه ریزی مناسبات ورزشی دو کشور بسیار بیشتر از وضعیت فعلی شود و اگر موانعی در این زمینه وجود دارد برطرف شود.

وی ادامه داد:در آینده ای نزدیک شاهد روابط ورزشی عمیق و گسترده ای بین دو کشور ایران و عراق خواهیم بود و تجربیات ایران در ورزش حرفه ای می تواند به ما کمک کند.

گفتنی است در حاشیه  این دیدار وزیر ورزش عراق و هیات همراه از موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک بازدید بعمل آوردند که بسیار مورد توجه اعضا قرار گرفت.