این رئیس فدراسیون فوتبال نقره داغ شد

کلودو تاپیا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین، به دلیل انتقاد از عملکرد دوران در مسابقات اخیر کوپا امریکا از شورای فیفا کنار گذاشته شد.

اخبار ورزشی_ پس از آن که کلودو تاپیا، رئیس فراسیون فوتبال آرژانتین با انتشار نامه‌ای سر گشاده کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (CONMEBOL)، را به خاطر عملکرد ضعیف داوران در کوپا آمریکا به باد انتقاد گرفت، این سازمان او را به عنوان نماینده رسمی خود در شورای فیفا، کنار گذاشت.

این نامه روز ۳ ژوئیه منتشر شد، روزی که آرژانتین در نیمه نهایی با نتیجه ۲-۰ به برزیل میزبان و قهرمان نهایی مسابقات باخت.

تاپیا، که در ماه اکتبر ۲۰۱۸ پس از برکناری ویلمار والدز اوروگوئه ای، به دلیل به رشوه خواری، جایگزین موقت در هیئت ۳۷ نفره شورای فیفا شد، ادعا کرد که آرژانتین بخاطر داوری و کیفیت پایین زمین، به شدت آسیب دیده است.

کونمبول در بیانیه‌ای اعلام کرد: "با توجه به شدت نظرات که علنا توسط آقای تاپیا مورد استفاده قرار گرفته است، با در نظر گرفتن اهمیت جایگاه او، کونمبول تصمیم گرفته است تا با تأیید فوری اعتماد خود را نسبت به کلودیو تاپیا به پایان برساند، بنابراین موقتا نمایندگی کونمبول را در فیفا کاهش می‌دهد. "

کونمبول همچنین اعلام کرد که برای انتخاب جایگزین تاپیا انتخاباتی برگزار خواهد شد، اما تاریخ انتخابات را تعیین نکرده است.

در این نامه، تاپیا همچنین از داور اکوادوری رودی زامبرانو شکایت کرده است که در لحظات مهم بازی بین آرژانتین و برزیل، از کمک داور ویدئوی (VAR) استفاده نکرد.

آرژانتینی‌ها مدعی هستند در این بازی ۲ ضربه پنالتی به سود آن‌ها باید اعلام می‌شد. تاپیا ادعا کرد که زامبرانو "به طور غیرقانونی در حداقل دو صحنه خاص که به وضوح نتیجه نهایی مسابقه را تحت تأثیر قرار داد، از VAR استفاده نکرده است. "

کلودیو تاپیا، مانند لیونل مسی، ادعا کرد که امید آرژانتین برای فتح کوپا آمریکا بواسطه تصمیمات جانبدارانه داوری در جریان شکست ۲-۰ نیمه نهایی خود به برزیل نابود شد.

تاپیا، ویلسون برزیلی رئیس کمیته داوران کونمبول را مقصر جنجال در زمین فوتبال، دانست و از "اشتباهات جدی و بزرگ داور" شکایت کرد.