سعیدی: سوت طلایی برای 20 سال قضاوتم بود

امروز با برگزاری مراسمی که با حضور خاویر اسکالانته رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی، طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته ایران و جمعی از پیشکسوتان این رشته در اصفهان برگزار شد، سوت طلایی داوری جهانی به کیکاووس سعیدی اهدا شد. این سوت طلایی به پاس زحمات 20 ساله سعیدی از سوی فدراسیون جهانی به وی اهدا شد. برای دومین بار است که یک ایرانی صاحب سوت طلایی می‌شود. پیش از این محمدعلی مردانی صاحب سوت طلایی شده بود. کیکاووس سعیدی خزانه‌دار و سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک دو دوره رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته ایران و 4 سال سرمربی و مدیرفنی تیم‌های ملی کاتا بوده و صاحب سبک شوتوکان است. وی به مدت 42 سال است که به صورت حرفه‌ای در کاراته فعالیت دارد.

اخبار ورزشی_ کیکاووس سعیدی پس از کسب سوت طلایی داوری جهان از سوی رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی کاراته گفت: بنده 42 سال است که به صورت حرفه‌ای کاراته را دنبال می‌کنم. دان 8 کاراته هستم و رئیس سبک شوتوکان jkf هستم. 20 سال است که درجه داوری جهانی را دارم و با توجه به قوانین فدراسیون جهانی هر داوری که 20 سال قضاوت مستمر در مسابقات بین‌المللی را داشته باشد، این سوت به او اهدا می‌شود. خوشحالم از اینکه امروز در اصفهان طی مراسمی با حضور رئیس فدراسیون کاراته، مدیرکل استان، خدابخش ناظریان، مردانی از پیشکسوتان کاراته این سوت طلایی به بنده اهدا شد.

وی در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاسخ به این سوال که گویا شما دومین داور ایرانی در طول تاریخ کاراته ایران هستید که این سوت طلایی را دریافت می‌کنید آیا این موضوع درست است یا خیر؟ گفت: ابتدا محمد علی مردانی سوت طلایی داوری جهان را به دست آورده است و خوشحالم از اینکه دومین نفری هستم که در تاریخ کاراته ایران موفق شده‌ا‌م سوت طلایی را از رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی دریافت کنم. بنده دو دوره رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته کشورمان بودم، 4 سال سرمربی مدیر فنی تیم‌های ملی کاتا بودم. از سلیمی رئیس کمیته داوران و سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون  کاراته برای اینکه این فضا مهیا شود واین سوت به من تعلق بگیرد تشکر می‌کنم.

خزانه‌دار و سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاسخ به این سوال که فدراسیون کاراته یکی از شانس‌های کسب مدال در المپیک توکیو است. این رشته تا پیش از حضور در المپیک مسابقات کسب سهمیه المپیک را طی چند مرحله پیش رو دارد، کمیته ملی المپیک از لحاظ مالی چه برنامه‌ای دارد تا این فدراسیون بدون دغدغه مالی در این مسیر المپیکی حرکت کند، گفت: ما فدراسیون‌های المپیکی را به سه دسته تقسیم کرده‌ایم؛ یک دسته نه شانس کسب مدال دارند و نه شانس کسب سهمیه المپیک را دارند. آنها تلاش می‌کنند در آینده به این نقطه مهم برسند. دسته دوم؛ فدراسیون‌های المپیکی که شانس کسب سهمیه المپیک را دارند و نیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگاهی به مدال دارند . بر اساس پیش‌بینی و روند گذشته ممکن است کار سختی داشته باشند در کسب مدال اما به تلاششان ادامه می‌دهند. دسته سوم هم فدراسیون‌هایی هستند که شانس بالایی برای کسب مدال دارند. بر اساس گذشته و میزان آمادگی که دارند و رنکینگ‌هایی که ورزشکاران آنها کسب کرده‌اند. کشتی‌،‌ تکواندو، دوومیدانی، وزنه برداری، شمشیربازی و در این‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دوره کاراته 6 رشته‌ای هستند که شانس مدال دارند. این رشته‌ها همیشه مدال آور بوده‌اند. کاراته هم بر اساس گزارش‌هایی که ارائه شده شرایط خوب و قابل قبولی دارند. کاراته امتیازهای خوبی را در مسیر المپیکی در بخش مردان و بانوان کسب کرده است. پیش‌بینی ما این است کاراته می‌تواند در توکیو مدال‌آور باشد. نوع و رنگ مدال را نمی‌توانیم بگوییم لذا بر این اساس فدراسیون‌ها با برنامه‌هایی که به ستاد عالی بازی ارائه کرده‌اند که در این ستاد وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک حضور دارند شرایط آنها به خوبی بررسی می‌شود و پس از پایش برنامه‌ها و رصد کامل از سوی سرپرست کاروان حمایت‌ها صورت خواهد گرفت.

دارنده سوت طلایی داوری جهان در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما یک برنامه منظم مالی داریم، پرداخت‌ها به فدراسیون‌ها موردی نیست و در چارچوب برنامه‌ها است. تمام فدراسیون‌ها بودجه‌های خود را دریافت خواهند کرد. در واقع فدراسیون‌ها سهم مصوب خود را دریافت خواهند کرد و این فدراسیون‌های المپیکی که شانس مدال دارند، یک بودجه جداگانه‌ای خواهند داشت. برای اجرای برنامه‌های خود در مسیر المپیک. قطعا نگاه حمایتی مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از فدراسیون‌ کاراته و فدراسیون های مدال‌آور در المپیک ادامه خواهد داشت تا ان‌شاءالله در توکیو پرچم کشورمان به نمایش دربیاید.