پاشازاده: تتلو باید هر سال سرمربی یک تیم می‌شد

 مهدی پاشازاده، مدافع و کاپیتان سال‌های نه‌چندان دور استقلال تغییرات زیاد این تیم را خطرناک می‌داند. با پاشازاده که در عرصه مربیگری موفقیت‌های خوبی را در لیگ دسته دوم کسب کرده، گفتگو کردیم.

*شرایط استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اخبار ورزشی- تیم حدود ۱۷ بازیکن فصل قبل را از دست داده یا نخواسته و به جای آن‌ها نفرات جدید وارد شده‌اند و مسلماً در این مقطع مشکل هماهنگی دارند. یکسری جوان‌تر‌ها وارد استقلال شده‌اند که امیدوارم در فضای این تیم بزرگ جا بیفتند. در اروپا بازیکن از اینترمیلان به آث میلان می‌رود یا مثلاً از ختافه به بارسلونا! اما در ایران فضا خیلی متفاوت است، چون هواداران فرهنگ‌های خاص خودشان را دارند. در برد‌ها شور و اشتیاق و ابراز محبت به بازیکن زیاد است و در باخت فشار بالاست. در واقع فضای فوتبال ما خیلی خاکستری نیست یا با مسائل، سفید برخورد می‌شود یا سیاه.

*استراماچونی در استقلال موفق می‌شود؟

در ایتالیا حتماً باید یکسری فاکتور‌ها را داشت تا امکان سرمربیگری تیمی نظیر اینترمیلان را پیدا کرد. استراماچونی از یک کشور صاحب سبک آمده و مسلماً سبک خودش را دارد و باید بتواند آن را در استقلال عملیاتی کند و اگر نتواند، باید خودش را با شرایط وفق دهد. اینکه به موفقیت برسد، آرزوی ماست، ولی نمی‌توان درباره فوتبال پیش‌بینی کرد.

*این فصل استقلال خیلی حاشیه داشت. چندی پیش هم معاون باشگاه در بخشی از حرف‌هایش گفت منزوی به عنوان عضو هیئت مدیره چند بازیکن خروجی را مشخص کرده است.

در دنیا مربی و رئیس باشگاه مسئولیت دارند و در بستن تیم دخالت می‌کنند. اینکه اینجا چه کسی دخالت کرده را نمی‌دانم، چون درباره استقلال خودم تجربه شایعات را داشته‌ام. مثلاً ماه قبل مرا به عنوان گزینه مربیگری یا حضور در کادر استراماچونی معرفی می‌کردند در حالی که حتی یک تماس هم از جانب باشگاه با من گرفته نشد.

*اینکه می‌گویند استقلال بازیکنان بزرگ‌تر را از دست داده، قبول دارید؟

کاپیتان استقلال باتجربه‌ترین بازیکن تمام لیگ بود که امسال برای نوزدهمین سال در تاریخ لیگ برتر در شهر خودرو به میدان می‌رود. مسلماً جدایی رحمتی به سود استقلال تمام نمی‌شود.

*حسینی برای یک فصل استقلال کفایت می‌کند یا باید یک دروازه‌بان دیگر جذب کرد؟

قطعاً در تیمی که درگیر ۳ جام است، حضور ۲، ۳ دروازه‌بان خوب ضرورت دارد. امیدوارم این دروازه‌بان خوب ما در جریان مسابقات با بازیکنان جلویی بیشتر صحبت کند، چون دروازه‌بان نفر آخر است و به زمین اشراف بهتری دارد.

*زمان بازیگری‌تان کدام گلر خوب صحبت می‌کرد؟

عابدزاده خیلی خوب و با استفاده از کلمات مثبت بازیکنان جلویی خود را راهنمایی می‌کرد.

*چطور این فصل در لیگ دسته اول مسئولیت تیمی را عهده‌دار نیستید؟

من سال‌های زیادی را از ایران دور بوده و ارتباطات زیادی ندارم، چون اینجا هم باید کاربلد بود و هم ارتباط داشت یا در فضای مجازی فالوور میلیونی داشت! اگر مقیاس کاربلد بودن به فالوور اینستاگرام باشد که تتلو باید هر سال سرمربی یک تیم می‌شد! از نظر من اساساً فالوور ضامن کاربلد بودن نیست، ولی برخی مدیران اعتقاد دیگری دارند!