تلاش‌ها برای پایان جدل مدیران سابق استقلال

نیازی به تکرار جملات تند علی خطیر در نشست خبری‌اش علیه فتح‌الله‌زاده نیست وگرنه می‌شد لید مطلب را با دیالوگ‌های کامل معاون سابق استقلال علیه مدیرعامل اسبق تنظیم کرد. بگذارید از آن کنفرانس و اتفاقات داخل آن فاصله بگیریم و به ماجراهای بعدش بپردازیم.

تماس‌های مشکوک

اخبار ورزشی- یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که بعد از آن کنفرانس جنجالی رخ داد، تلاش عجیب برای درگیر کردن آدم‌هایی بود که اسمی از آنها در این کنفرانس برده نشده بود. نمونه‌اش دکتر قریب که خطیر اسمی از او نبرده بود، اما در فضای مجازی مطالبی علیه وی منتشر می‌شد که چرا به آقای قریب توهین کردی!

نمونه دیگرش بهرام امیری بود که اسمی از او در کنفرانس مطبوعاتی نیامد (هرچند خطیر مدیران سابق را خطاب قرار داد) اما با تماس‌های پی‌درپی خبرنگارانی مواجه شد که مدام به او زنگ می‌زدند و تاکید می‌کردند که خطیر در کنفرانس مطبوعاتی اسم او را برده و سهم‌خواه خطابش کرده؛ اتفاقی که صحت نداشت. سرانجام هم بهرام امیری وارد بازی شد و علیه معاون ورزشی باشگاه حرف‌هایی زد که در یکی از روزنامه‌ها منتشر شد.

نظری‌جویباری مناظره را نپذیرفت

حمله نظری‌جویباری به معاون ورزشی سابق باشگاه هم از اتفاقات دیگری بود که رخ داد. نظری صبح‌چهارشنبه علیه خطیر حرف‌هایی را بر زبان آورد و به او اتهاماتی را وارد کرد؛ از جمله انتشار فایل صوتی محرمانه مجیدی، راحت از دست دادن پاتوسی، درگیری با بازیکنان تا حدی که حاضر به مذاکره با معاون باشگاه برای تمدید قرارداد نبودند و... .

پاسخ خطیر به این حملات دعوت به مناظره بود تا در مورد ورزشگاه مرغوبکار و موارد دیگر به صورت مستدل با هم مناظره کنند. حتی صحبت از این شد که این مناظره در یک برنامه تلویزیونی پخش شود که همه بتوانند آن را ببینند. با تمام اینها این مناظره از سوی نظری‌جویباری پذیرفته نشد.

طرح آتش‌بس

در حالی که صحبت‌های داغ علی خطیر علیه فتح‌الله‌زاده این انتظار را ایجاد کرده بود که مدیرعامل اسبق باشگاه پاسخ معاون ورزشی سابق را بدهد، خبری ازفتح‌الله‌زاده نشد. او ترجیح داد اطرافیانش جای او مصاحبه کنند. البته به محض پایان کنفرانس مطبوعاتی این خبر منتشر شد که مدیرعامل اسبق از خطیر به دلیل اتهاماتی که در کنفرانس مطبوعاتی مطرح کرده بود شکایت کرده. با این همه فتح‌الله‌زاده شخصا وارد دعوا نشد و علیه خطیر صحبت نکرد.

این موضوع از روز سه‌شنبه آغاز شده و تا امروز ادامه داشته. دوطرف بعد از دعوت به مناظره خطیر از نظری‌جویباری، در سکوت رسانه‌ای فرو رفته‌اند. غیر از مصاحبه بهرام امیری که روز پنجشنبه منتشر شد، دیگر خبر جدیدی در این حوزه منتشر نشده و هیچ‌کدام از طرفین علیه همدیگر مصاحبه‌ای انجام نداده‌اند.

مطابق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» گویا هر دوطرف از سوی شخص سوم استقلالی که مورد احترام هر دوطرف است، تماسی دریافت کرده‌اند تا به خاطر منافع باشگاه و احساسات هواداران سکوت کنند و بیش از این علیه یکدیگر مصاحبه نکنند. به این ترتیب فعلا طرفین دست به صلح موقت زده‌اند و از هرگونه مصاحبه‌ علیه یکدیگر خودداری می‌کنند مگر اینکه طرف مقابل این سکوت را بشکند.