استقلال همیشه مدعی است

تیم ماشین سازی در فصل جدید فوتبال ایران کاملا متحول شد. حضور رسول خطیبی به همراه دستیاران بومی او روی نیمکت ماشین سازی و همچنین جذب بازیکنان با تجربه هواداران این تیم و فوتبال دوستان تبریز را به عملکرد خوب و قابل قبول سبزقباها در لیگ نوزدهم امیدوار کرده است.

اخبار ورزشی- به همین خاطر در آستانه شروع لیگ برتر گفت و گویی با مربی جوان لیگ برتری انجام دادیم :

 شرایط ماشین سازی پس از حدود دو ماه تمرین  و حضور در اردو و انجام بازی های تدارکاتی چگونه است؟

خداراشکر شرایط خوبی داریم و 90درصد برنامه مدنظرمان برای آماده‌سازی تیم را اجرا کرده ایم و در بازی های تدارکاتی نیز به اهداف‌مان دست یافتیم.

 در حال حاضر چقدر(چند درصد) از آمادگی و کیفیت تیمتان رضایت دارید؟

هنوز با شرایط ایده آل فاصله داریم ولی در حالت کلی حدود 80درصد آمادگی کسب کرده‌ایم و در فرصت باقی مانده نیز سعی می‌کنیم به حداکثر آمادگی دست یابیم.

 بازیکنانی که جدید جذب شده‌اند، انتظارات شما را برآورده کرده اند؟

همانطور که می‌دانید هماهنگی و به بیانی دیگر، جا افتادن بازیکن جدید در ترکیب تیم پروسه‌ای زمان بر است و معیار ما برای جذب بازیکنان توانایی فردی آنان بوده و جهت ارزیابی کامل باید در ترکیب قرار گیرند. در همین راستای تعدادی از بازیکنان را بعد از محک زدن در دیدارهای تدارکاتی کنار گذاشته‌ایم.

باخت با 4گل به استقلال هواداران و مردم تبریز را نسبت به عملکرد ماشین سازی در لیگ برتر نگران کرده است.

ببنید قبل از هر اظهارنظر و قضاوتی باید بدانیم که هدف از بازی تدارکاتی چیست؟ طبیعی است که در بازی رسمی بخاطر حساسیت بالا، مربی با احتیاط بیشتری ترکیب و سیستم مدنظرش را پیاده می‌کند ولی در بازی تدارکاتی می‌توان با خیالی آسوده دست به آزمون و خطا زد تا ضمن ارزیابی عملکرد تک تک بازیکنان، به سیستم و ترکیب مدنظر نیز دست یافت.

با توجه به بازی که مقابل استقلال انجام دادید، وضعیت آبی ها را با مربی جدید در فصل جدید چطور می بینید؟

استقلال همیشه مدعی بوده و بخاطر ناکامی در سال‌های گذشته، امسال با آمادگی بیشتری فصل را شروع می‌کند. استراماچونی هم مربی با دانشی است و نیازی به توصیف توانایی و ویژگی‌های او نیست.

همشهری سرخپوش شما امسال یک مربی نامدار به خدمت گرفته و بازیکنان خوبی را هم جذب کرده، آیا رقابت شما با این تیم، امسال سختی کار شما را بیشتر می کند؟

ماشین سازی و تراکتور با هم برادر هستند و قطعا هر دو تیم آرزوی موفقیت یکدیگر را دارند. ان‌شالله امسال تراکتور قهرمانی لیگ را کسب خواهد کرد تا خواسته دیرین هواداران برآورده شود.

سال گذشته شایعات زیادی به خاطر مالکیت ماشین سازی و تراکتور مطرح شد، امسال هم ممکن است این حرف ها دوباره مطرح شوند. آیا آماده مقابله با شایعات اینچنینی هستید؟

این موضوع به مباحث مدیریتی مربوط می‌شود و در حیطه فنی نیست که من اظهارنظری نسبت به آن داشته باشم. ولی پیش از این نیز مدیران باشگاه اعلام کرده اند که ادعای مالکیت مشترک و ایجاد شائبه، غلط است. چرا که با این استدلال اغلب تیم‌های لیگ برتر مساله را دارند. نمونه بارز آن استقلال و پرسپولیس است که هر دو تحت مالکیت وزارت ورزش هستند.

 لیگ امسال را با حضور مربیان خارجی زیاد مثل استراماچونی، کالدرون، وینگو، دنیزلی، اسکوچیچ چطور می بینید؟ آیا حضور این ها به پیشرفت فوتبال ایران کمک می کند؟

به هر حال این افراد مربیان بادانشی هستند و نفس حضور این افراد در فوتبال مان خوب است و بهره‌گیری از دانش آنان بستگی به شرایطی دارد که فراهم می‌شود. قطعا می‌توانیم از دانش این مربیان در راستای اعتلای و پیشرفت فوتبال مان استفاده کنیم اما باید توجه داشت که مربیان باکیفیتی داخلی را هم داریم که بایستی از آنان استفاده شود و امکانات نظیری آنچه برای مربیان خارجی فراهم می‌شود برای مربیان داخلی هم فراهم کرد.

نوع کار ویلموتس را چطور می بینید و با توجه به نگاه ویژه ای که ویلموتس به فوتبال داخلی ایران دارد، چقدر امیدوار هستید از ماشین سازی به تیم ملی بازیکن بدهید؟

 ارزیابی نوع کار ویلتموس هنوز زود است ولی در مورد بازیکنان تیم‌مان باید بگویم که اغلب بازیکنان‌مان جوان هستند و انگیزه بالایی برای ارائه نمایش خوب در لیگ دارند و فکر می‌کنم می‌توانیم نظر کادرفنی تیم ملی را جلب کنیم.

 امسال ماشین سازی چه تفاوتی با سال های گذشته خواهد داشت و هدف گذاری شما برای فصل جدید چیست؟ آیا به سهمیه گرفتن فکر می‌کنید و مدعیان باید نگران بازی مقابل تیم شما باشند؟

شاکله و ترکیب اصلی تیم نسبت به فصل گذشته تغییر کرده و هدفگذاری مان در وهله اول قرار گرفتن در بین ۱۰ تیم بالای جدول است و پس از آن به رتبه‌های بالاتر فکر می کنیم.