پرسپولیسی‌ها عجیب از دربی امسال می‌ترسند!

 امیرحسین صادقی بااینکه به مدیریت باشگاه استقلال نقد دارد، اما معتقد است شرایط این تیم خوب است و میتواند در لیگ باقدرت کارش را ادامه دهد. دراین‌بین او اشاره‌ای هم به دربی هفته چهارم پایتخت دارد و با نوعی خط ونشان کشیدن معتقد است که پرسپولیسی‌ها خیلی از استقلال امسال میترسند و از حالا این احساس ضعف را در جامعه احساس میکند.

*شرایط استقلال را برای لیگ نوزدهم دنبال میکنید.

کم‌وبیش به‌عنوان یک هوادار استقلال و اخبار مربوط به آن را دنبال میکنم.

*به نظر شما این استقلال میتواند امسال موفق باشد؟

بله به نظرم تیم خوبی است و بازیکنان استقلال وضعیت خوبی دارند.

*شنیدید استراماچونی قرار بود از استقلال برود؟

کجا برود؟

*گفتند بابت جذب بازیکن با باشگاه به اختلاف خرده است.

به‌هرحال وقتی استراماچونی به ایران آمد همه‌چیز را قبول کرده است و با این شرایط پذیرفت که استقلال را هدایت کند. به نظرم اختلافی نیست و باقدرت کار را جلو میبرد.

*با استراماچونی چقدر سر این مسئله موافق هستید

من هم تنها شنیدم که ادعای رفتن داشته و باشگاه را تهدید کرده است. همه این مسائل به مدیریت برمیگردد و قبول که مربی کارنامه داری است و در اینتر بوده، اما به باشگاهی آمده که تنها هوادار دارد و هیچ‌چیز آن مشخص نیست. زمین تمرین ندارد و مدام باید دنبال زمین باشند. با این سیستم مدیریتی استراماچونی را آوردند و پشت او باید چند آدم بزرگ باشد. هرچند که استراماچونی باهوش است و میداند استقلال به آن نیاز دارد.

*یعنی استعفای او الکی بود؟

سنگ مفت گنجشک مفت و پولش را بخواهد یا نخواهد باید بگیرد، چون فوتبال ایران است. به فیفا شکایت کند تا ته آن را میگیرد و همه پنجره‌ها را برای باشگاه میبندند. مسئله‌ای که در فوتبال ما جاافتاده است. این آقا با چه مشاوره‌ای آمده و چه استنباطی از هوادار استقلال و این تیم داشته جای سؤال دارد. آقای مدیرعامل شما باید فرمانده جنگ باشید و همه‌چیز دست شماست.

*خبرنگار ایتالیایی که با او در ارتباط است اول گفت میرود و حالا میگوید با تمام قدرت کارش را در استقلال ادامه میدهد.

قطعاً استراماچونی برود ضرر میکند، چون آلبوم افتخاری که با شش ماه در اینتر داشته حالا در استقلال ۱۰ برابر است. استقلال زمانی دومین باشگاه برتر جهان بود و در این تیم میتواند افتخارات زیادی کسب کند و اسمش را حسابی سر زبان‌ها بیندازد. در ایتالیا ۲ میلیون هم شاید استراماچونی را نشناسند، اما در ایران ۴۰ میلیون هوادار استقلال او را میشناسند و هرکجا برود او را سرمربی این تیم میدانند. بحث من بازهم مدیریت استقلال است و نمیدانم چرا آقای فتحی که نشان داده تجربه بدی در انتخاب سرمربی خارجی دارد و شفر نمونه آن است از دیگر مدیران و پیشکسوتان استقلال مثل فتح‌الله زاده، غریب و اولیایی مشاوره نمیگیرد.

*خیلی‌ها میگویند امسال استقلال بازیکن باتجربه کم دارد و این مسئله به تیم لطمه میزند؟

بازیکن باتجربه استقلال دارند، اما تعداد آن‌هایی که بازوبند بسته باشند کم است. قطعاً اگر یکی، دو تا بازی را بزرگی کنند شرایط خوب میشود.

*در مورد جدایی ۱۷ بازیکن از استقلال چه نظری دارید؟

امیدوارم خیر باشد، اما یاد زمانی میافتم که آقای قلعه‌نویی ۱۳، ۱۴ بازیکن را کنار گذاشتند.

*به نظر شما این مسئله کار را سخت نمیکند و زمان نمیبرد تا تیم هماهنگ شود؟

استقلال شش سال است نتیجه نگرفته یک سال هم‌روی آن، اما امیدوارم آینده تیم خوب شود.

*بازی دربی در هفته چهارم را چطور میبینید؟

پرسپولیسی‌ها عجیب از استقلال سر دربی میترسند و این احساس را دارم و بیرون هم آن را میبینم. دلیلش را نمیدانم، اما احساس میکنم مقابل استقلال ضعف دارند. استقلال جوان است و همیشه یکجایی این جوانان به نفع استقلال شده‌اند.

*در مورد فتحی که این روز‌ها بدون معاون کار‌ها را پیش میبرد چه نظری دارید؟

چه باید گفت... حتماً میتواند که تنها کار میکند.

*امسال قصد بازی کردن دارید؟

بله، اما سر نخواستم دعواست... میگفتند در فوتبال ما رابطه است، اما حالا که در یک تیم بزرگ بازی نمیکنم این مسئله را متوجه میشوم.

*ماجرای خوانندگی شما به کجا کشید.

من خواننده نیستم و تنها با یکی از دوستانم یک کار مشترک باهم داشتیم.