با استقلالی‌ها دربی را نمی‌بینم، چون دعوای‌مان می‌شود

 تقریباً همه از علاقه شدید محسن کیایی به پرسپولیس خبر دارند. این بازیگر سینما معتقد است پرسپولیس کالدرون مثل هندوانه دربسته است و با نگرانی در مورد این فصل صحبت می‌کند، با این حال امیدوار است تیم محبوبش چهارمین قهرمانی متوالی را کسب کند. گفت‌وگوی فوتبالی ما با کیایی را در ادامه می‌خوانید.

* شرایط پرسپولیس در آستانه آغاز لیگ برتر را چطور می‌بینی؟
اخبار ورزشیپرسپولیس کالدرون واقعاً مثل هندوانه دربسته است و اصلاً نمی‌شود روش بازی و بازیکنان فیکس را حدس زد. باید بازی‌ها آغاز شود تا پرسپولیس مدل جدید را ببینیم. به لحاظ مهره پرسپولیس سطح بالایی دارد و هیچ کمبودی حس نمی‌کند، ولی به لحاظ فنی نمی‌دانیم چطور است.
* به نظرت کالدرون می‌تواند مثل برانکو نتیجه بگیرد؟
وقتی رزومه کالدرون را مطالعه کردم متوجه شدم در تیم‌های خوبی کار کرده و سطح بالایی دارد، ولی به نظرم برانکو یک برتری نسبت به بقیه داشت و آن بحث روان‌شناسی بود که واقعاً در این زمینه توانایی بالایی داشت. اگر کالدرون بتواند پرسپولیس را به خوبی مدیریت و حواشی را جمع کند می‌تواند موفق شود.
* در مورد بازگشت نفراتی مثل وحید امیری و فرشاد احمدزاده چه نظری داری؟
امیدوارم بتوانند به تیم کمک کنند. وحید امیری بازیکنی است که همیشه در تیم کارساز است، ولی احمدزاده فراز و نشیب دارد. امیدوارم فرشاد در پرسپولیس روز‌های خوبی را تجربه کند و فصل خوبی داشته باشد. به طور کلی پرسپولیس کالدرون به لحاظ مهره و تیمی قوی‌تر و کامل‌تر از پرسپولیس برانکو است.
* نظرت در مورد جذب جونیور براندائو چیست؟
ما پرسپولیسی‌ها کلاً از خرید‌های خارجی خیری ندیدیم و جز چند استثنا بقیه بازیکنان خارجی بد بودند، ولی امیدوارم این مهاجم برزیلی گل‌های زیادی برای پرسپولیس بزند و مثمرثمر باشد.
* امسال چه تیم‌هایی مدعی قهرمانی هستند؟
به نظرم لیگ بسیار سختی خواهیم داشت و قهرمانی در آن دشوار است، ولی مطابق همیشه پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان مدعی هستند. می‌خواهم یک چیزی را بگویم.
* بفرمایید.
درست است من به شدت پرسپولیسی هستم، ولی بعد از پرسپولیس، استقلال را دوست دارم و اگر به هر دلیلی تیم محبوبم قهرمان نشد دلم می‌خواهد استقلال اول شود. به نظرم استقلال با استراماچونی تیم سرسختی است و به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد. من، چون عاشق ایتالیا هستم دوست دارم استراماچونی موفق شود.
* شهرآورد در هفته چهارم برگزار می‌شود، نظرت چیست؟
به نظرم خیلی زود است. کاش می‌شد شهرآورد دیرتر برگزار می‌شد، چون هر دو تیم هنوز از لحاظ بدنی و تاکتیکی آماده نیستند و کادر فنی هر دو تیم جدید هستند.
* فکر می‌کنی بازی چند چند شود؟
دلم می‌خواهد پرسپولیس برنده شهرآورد شود، ولی فکر می‌کنم این دیدار مساوی شود و تک‌گل پرسپولیس را هم شجاع خواهد زد. من خیلی شجاع و مدل بازی‌اش را دوست دارم. آدم کیف می‌کند تعصب شجاع را می‌بیند.
* اگر بخواهی یک استقلالی را برای شهرآورد دعوت کنی تا بازی را با هم ببینید، چه کسی را انتخاب می‌کنی؟
با هنرمندان استقلالی دوست ندارم شهرآورد را ببینم، چون دعوایمان می‌شود، ولی با وحید طالب‌لو می‌شود بازی را دید. وحید از دوستان نزدیک و بامعرفت من است.
* به عنوان سؤال آخر، هم‌اکنون مشغول چه کاری هستید؟
در حال حاضر مشغول نوشتن فیلمنامه سریال هم‌گناه هستم که برای نمایش خانگی است و کارگردان آن برادرم مصطفی کیایی است. قرار است از چند روز آینده فیلمبرداری آن شروع شود. چند فیلم هم به نام‌های رد خون، مطرب و دینامیت هم در آستانه اکران دارم. همچنین DVD فیلم سینمایی آستیکمات هم هفته آینده به بازار می‌آید.