پیروزی آسان آسمان خراشان مقابل نماینده آفریقا

تیم ملی بسکتبال کشورمان امروز در نخستین دیدار خود در رقابت‌های پیک که پیش از جام جهانی در چین برگزار می‌شود به مصاف تیم ملی بسکتبال نیجریه رفت.  شاگردان مهران شاهین طبع موفق شدند در پایان این بازی جذاب و دیدنی با نتیجه، مقابل حریف آفریقایشان به پیروزی برسند و این مسابقات را هم با برد آغاز کرده باشند. نیجریه که در جایگاه سی و سوم جهان قرار دارد از همان ست اول نتوانست مقابل ایران کاری را پیش ببرد و با نتیجه ۳۰ - ۱۵ شکست خورد.  

اخبار ورزشی_ آن‌ها در ادامه بازی بهتری به نمایش گذاشتند و کوارتر دوم را با فاصله‌ای خفیف و با نتیجه ۱۷ - ۱۶ واگذار کردند. آسمان خراشان ایرانی هم در کوارتر سوم مسابقه نمایش قابل قبول داشتند و بازی پایاپایی با حریف آفریقایشان داشتند،   نیجریه ای‌ها در این کوارتر ۲۳ - ۲۱ شکست خوردند تا نتیجه در پایان این کوارتر ۷۰ - ۵۲ به سود ایران دنبال شود.  

آسمان خراشان ایران در کوارتر آخر هم نمایش خوبی داشتند، اما نیجربه که تمام بازیکنان اصلیش را در اختیار داشت ۲۱ - ۱۵ پیروزی شد، اما در مجموع با نتیجه ۸۵ - ۷۱ شکست خورد.  

تیم ملی بسکتبال کشورمان پیش از حضور در این مسابقات در ۳ تورنمنت اروپایی پرتغال، روسیه و یونان حاضر شده بود و توانسته بود در ۷ بازی خود به ۵ پیروزی دست یابد. شاگردان شاهین طبع در گروه سوم رقابت‌های جام جهانی با تیم‌های اسپانیا، تونس و پورتوریکو هم گروه هستند.  نیجریه هم در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های ملی بسکتبال روسیه، آرژانتین و کره جنوبی همگروه است.

برنامه بازی های ایران به شرح زیر است:

جمعه ۱ شهریور

ایران – مونته نگرو ساعت ۱۵:۳۰

شنبه ۲ شهریور

لهستان – نیجریه ساعت ۱۵:۳۰

یکشنبه ۳ شهریور

دیدار رده بندی ساعت ۱۱:۳۰

دیدار فینال ساعت ۱۵:۳۰

آسمان خراشان کشورمان پس از این مسابقات در مسابقات جام جهانی حاضر می‌شوند.