نساجی 4- پیکان 3؛ دیوانه‌وار با 7 گل

نساجی مازندران بعد از آمادگی مناسبی که پیش از شروع فصل داشت، در نخستین مسابقه لیگ برتر در خانه گل‌گهر سیرجان به یک امتیاز رسید و نتوانست از برتری خود محافظت کند ولی آنها امشب برابر پیکانی که در هفته اول برابر شهرخودرو شکست خورده بود، دیداری جذاب و نزدیک داشتند که حاصل آن 7 گل بود ولی شاگردان مهاجری موفق شدند با گل‌های رضا علیاری، علی‌اصغر عاشوری، علی شجاعی و رضا دهقانی در مقابل گل‌های شهریار مغانلو(2 بار) و سعید واسعی به برتری دست پیدا کنند و اولین سه امتیاز فصل را در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر جشن بگیرند.

اخبار ورزشی- هفته دوم لیگ برتر؛ جمعه: 98/06/08 ؛ ساعت 20:00

استادیوم: شهید وطنی قائم‌شهر/ تماشاگر: 4434 نفر

داور: سید مهدی سیدعلی؛ کمک‌ها: بابک داوری و محمد عطایی؛ داور چهارم: فرهاد فرهادپور/ کمک داوران خط: کمیل غلامی و علی بای/ ناظر داوری: فریدون اصفهانیان.

 

نساجی مازندران:

 

محمدامین رضایی

حامد شیری

رضا علیاری

حسن جعفری

مجتبی ممشلی

میلاد سرلک

سید محمد میری

علی‌اصغر عاشوری(65- محمدمهدی نظری)

رضا دهقانی

علی شجاعی(88- حسین زامهران)

محمد عباس‌زاده(73- رحمان جعفری)

 

سرمربی: محمدرضا مهاجری

پیکان تهران:

 

وحید شیخ‌ویسی(54- مهدی امینی)

میلاد شیخ‌سلیمانی

حجت حق‌وردی

علی حمودی

سیدمحمد ستاری

محمد خدابنده‌لو(77- میلاد پورصف‌شکن)

امیرحسین کریمی

سعید واسعی

جلال‌الدین علی‌محمدی

شهریار مغانلو

ابراهیم صالحی

 

سرمربی: حسین فرکی

اخطار

 

رضا دهقانی(56) از نساجی

لحظات حساس:

01:50- ارسال ستاری از روی کرنر سمت راست زمین خطرناک بود که رضایی توپ را دفع کرد.

07:23- سانتر دهقانی روی سر علیاری را مدافعان و دروازه‌بان پیکان سراسیمه دور کردند.

18:38- دفع ناقص مدافعان نساجی پشت محوطه جریمه به خدابنده‌لو رسید که شوت زمینی او را رضایی در دو مرحله دراختیار گرفت.

21:55- باز هم یک دفع نه چندان خوب از مدافعان نساجی نزدیک بود کار دست این تیم بدهد ولی شوت روی پای خدابنده‌لو به شکل خطرناکی از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.

34:23- ممشلی دوباره پشت محوطه جریمه پیکان صاحب توپ شد که شوت روی پای راست او تبدیل به کرنر شد.

37:30- علیاری که لحظاتی قبل گلزنی کرده بود، سعید واسعی را شارژ کرد تا سیدعلی به سود شاگردان فرکی اعلام پنالتی کند.

58:15- ارسال بلند علی‌محمدی از روی ضربه آزاد میانه زمین با ضربه سر مغانلو همراه شد که امین رضایی با شیرجه بلند توپ را به کرنر فرستاد.

64:13- شوت زمینی میری از داخل محوطه جریمه پیکان را امینی در اوت مهار کرد.

67:00- ارسال دهقانی نزدیک بود مستقیم وارد دروازه پیکان شود که امینی توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

81:40- توپ ارسالی از کرنر و ضربه سر مغانلو را رضایی به خوبی از گوشه دروازه نساجی بیرون کشید، اما در ادامه برخورد این دروازه‌بان با علی‌محمدی پنالتی تشخیص داده شد.

90:30- بهترین موقعیت برای مساوی شدن بازی برای پیکان به دست آمد، اما پورصف‌شکن نتوانست از پاس مغانلو استفاده کند و شوت روی پای بی‌دقت او به بیرون رفت.

دقیقه 3+90- شوت پای چپ زمینی سرلک با نوک انگشتان امینی به کرنر رفت.

دقیقه 5+90: چیزی نمانده بود پیکان در ثانیه‌های پایانی گل تساوی را بزند که شوت مغانلو را رضایی با خروج به موقع از دروازه و واکنش عالی دفع کرد.

در حاشیه:

 

* رحمان جعفری و محمدمهدی نظری برخلاف دیدار اخیر نساجی برابر گل‌گهر، در بازی امروز مقابل پیکان در ترکیب قرار نگرفتند و جای خود را به علی‌اصغر عاشوری و محمد عباس‌زاده دادند.

* تماشاگران نساجی مثل همیشه حضور پُررنگی در ورزشگاه شهید وطنی داشتند.

* بلیت فروشی الکترونیکی موجب شده هنوز ظرفیت استادیوم قائم‌شهر تکمیل نشده باشد.

* هواداران نساجی طرح موزائیکی نام این تیم را روی پیراهن خود به نمایش درآوردند.

* وحید شیخ‌ویسی بعد از نمایش ضعیف و دریافت 4 گل با تصمیم حسین فرکی در دقیقه 54 تعویض شد و جای خود را به مهدی امینی داد.

* در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده مهاجری، سرمربی نساجی بخاطر اعتراض‌های پیاپی به داوری کارت زرد گرفت.

* مهاجری به دلیل بالا رفتن اعتراضاتش اخطار دوم را دریافت کرد و در پنجمین دقیقه وقت‌های اضافه از کنار زمین اخراج شد.

* همسایه معروف ورزشگاه وطنی با نمایی جالب به دیواره‌های منزل خود در حال تماشای بازی نساجی و پیکان است.

 

شرح گل

 

نساجی 1 - پیکان صفر (دقیقه 36: رضا علیاری): برگشت کرنر ارسالی علی شجاعی به پشت محوطه جریمه پیکان به علی‌اصغر عاشوری رسید که شوت نه چندان خوب او به طور اتفاقی به رضا علیاری رسید تا این مدافع پیشتاخته گل اول تیمش را به ثمر رساند.

نساجی 1 - پیکان 1 (دقیقه 40: شهریار مغانلو): پنالتی اعلام شده به سود پیکان را شهریار مغانلو برخلاف جهت حرکت امین رضایی به سمت چپ دروازه زد و کار را به تساوی کشید.

نساجی 2 - پیکان 1 (دقیقه 44: علی‌اصغر عاشوری): پاس به عقب اشتباه ابراهیم صالحی با ضربه سر بهترین موقعیت را برای علی‌اصغر عاشوری به وجود آورد تا او بدون مکث و با ضربه ای دقیق توپ را از کنار پای شیخ‌ویسی عبور دهد و گل دوم نساجی را به نام خود ثبت کند.

نساجی 3 - پیکان 1 (دقیقه 48: علی شجاعی): پاس بلند زیبای حامد شیری از زمین خودی به پشت مدافعان پیکان را علی شجاعی با ضربه سر عالی از روی سر شیخ‌ویسی عبور داد تا گل سوم نساجی به ثمر برسد.

 

نساجی 4 - پیکان 1 (دقیقه 51: رضا دهقانی): دهقانی در میانه زمین صاحب توپ شد که شوت پُرقدرت و غافلگیر کننده او با اشتباه عجیب شیخ‌ویسی از خط دروازه پیکان عبور کرد تا پیکان بعد از سه دقیقه به یک گل دیگر دست پیدا کند.

نساجی 4 - پیکان 2 (دقیقه 72: سعید واسعی): کار تیمی بازیکنان پیکان نتیجه داد و پاس به عقب ستاری را سعید واسعی با شوت پای چپ، زمینی زد تا توپ بعد از اصابت به تیرک عمودی دروازه نساجی تبدیل به گل شود.

نساجی 4 - پیکان 3 (دقیقه 83: شهریار مغانلو): در حالی که امین رضایی به سمت چپ دروازه شیرجه زده بود، شهریار مغانلو پنالتی خود را به مرکز دروازه نساجی فرستاد تا اختلاف گل به حداقل برسد.

 

بهترین بازیکن

در روزی که دو تیم نمایش سراسر هجومی داشتند، علی شجاعی و علی‌اصغر عاشوری، دو هافبک نساجی که روی دو گل این تیم نقش داشتند، بهتر از سایر بازیکنان کار کردند و با دوندگی زیاد و خلاقیت روی ایجاد موقعیت‌ها یک سر و گردن بالاتر از دیگر نفرات داخل زمین بودند تا بهترین نفرات زمین لقب بگیرند.

البته سعید واسعی، هافبک هجومی پیکان نیز نمایش کم‌نقصی برابر نساجی داشت و علاوه بر گرفتن یک پنالتی، یک گل زیبا هم به ثمر رساند.

اتفاق ویژه

در حالی که همواره تیم‌ها در هفته‌های ابتدایی لیگ محتاطانه کار می‌کنند و رقبای خود را محک می‌زنند، اما امروز نساجی و پیکان بی‌محابا مقابل هم حمله می‌کردند و نمایشی داشتند که در پایان شاهد 7 گل بودیم؛ اتفاقی که شاید تا پایان فصل نیفتد و این بازی تبدیل به پُرگل‌ترین مسابقه لیگ نوزدهم شود.