پیراهن آلمانی با طراحی ایرانی!

هفته گذشته و در جریان برگزاری مراسم برترین‌های فوتبال با حضور مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) وحید جعفری (نماینده شرکت آل اشپورت در خاورمیانه) و محمد صادق درودگر (رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال) روی سن مراسم، پیراهنی رونمایی شد که مسئولان شرکت آلمانی و مدیران فدراسیون فوتبال اعلام کردند طرح اصلی پیراهن شاگردان مارک ویلموتس نیست.

اخبار ورزشی_ مسئولان شرکت آل اشپورت و فدراسیون فوتبال بار‌ها ادعا کرده اند قرار است طرح اختصاصی پیراهن تیم ملی تا سه ماه دیگر تولید شود و بازیکنان تیم ملی از طرح‌های سال ۲۰۱۹ این شرکت استفاده کنند.

پس از برگزاری مراسم برترین‌ها طرح اختصاصی پیراهن تیم ملی در فضای مجازی و یکی از رسانه‌ها لو رفت، اما شب گذشته و در نشست هم اندیشی سرمربیان و مربیان لیگ برتری با مارک ویلموتس، پیراهن‌هایی به حاضران اهدا شد که طرح یوز در بخش پایین چپ آن و هم چنین دورچین‌های دور و اطراف یقه اش خودنمایی می‌کند. ضمن اینکه این لباس‌ها تحت لیسانس شرکت آل اشپورت و در چین تولید می‌شود.

قرار گرفتن یوز در آن بخش پیراهن با توجه به اظهارات اخیر وحید جعفری حائز اهمیت است. پیش از این نماینده شرکت آل اشپورت گفته بود: با وجود اینکه فدراسیون فوتبال و آل اشپورت برای استفاده از یوز روی پیراهن تیم ملی تائیدیه فیفا را گرفته اند، اما برای محل درج این طرح روی پیراهن اختلاف نظر‌هایی وجود دارد. مدیران فدراسیون فوتبال که قصد تغییر لوگوی فدراسیون را دارند می‌خواهند این یوز را جایگزین توپ موجود در لوگوی فعلی کنند، اما مسئولان آل اشپورت پیشنهاد داده بودند طرح یوز به صورت کم رنگ روی پیراهن و در قسمت پایین آن درج شود.

هرچند در پیراهنی که در اختیار سرمربیان و مربیان لیگ برتری قرار گرفت طرح موردنظر شرکت آل اشپورت اجرا شده، اما جالب این جا است که نماینده این شرکت در گفتگو با خبرنگار ما ادعای جالبی را مطرح می‌کند.

جعفری می‌گوید: ما پیراهن را به صورت خام و در دبی به فدراسیون فوتبال تحویل دادیم. روی پیراهن‌های تحویلی هم یوز درج نشده بود، اما وقتی چنین طرحی در اختیار سرمربیان و مربیان تیم‌ها قرار گرفته بی شک قرار است طرح یوز برای بازی‌های آتی هم در آن بخش درج شود.

او ادامه داد: پیراهن‌های ما اصل است و هیچ طرحی روی آن وجود نداشت، اما یوز در ایران روی پیراهن چاپ شده است.

جعفری درباره اینکه آیا تولید پیراهن از سوی شرکت آل اشپوت و طراحی آن از سوی تولیدی‌های داخلی در همکاری بین فدراسیون‌ها و تولیدکنندگان دیگر هم اجرایی می‌شود یا خیر، بیان کرد: در قرارداد فدراسیون فوتبال با آدیداس، شرکت آلمانی با این موضوع موافقت نکرد، اما شرکت آل اشپورت این اجازه را به فدراسیون فوتبال داد و ما مشکلی نداریم. امیدواریم طرح هم به شکل خوبی روی پیراهن درج شده باشد.

در پایان باید گفت صدور این مجوز برای سئول نشین‌ها درحالی از سوی جعفری مطرح شده است که برند‌های معتبر تولیدکننده البسه ورزشی مانند آدیداس، نایکی، پوما و ... به هیچ وجه با درج طرح روی پیراهن‌های تولید شده خود از سوی شرکت یا تولید کننده دیگری موافقت نمی‌کنند بلکه اگر طرحی مدنظر طرف قرارداد باشد این اقدام را خودشان انجام می‌دهند تا به این شکل اصالت لباس دچار آسیب نشود.