رادوشوویچ: افتخار می‌کنم که رقیب بیرانوند هستم

 بعد از رفتن برانکو از پرسپولیس بدون شک کمتر کسی گمان می‌کرد که بوژیدار رادوشویچ در این تیم ماندنی شود. او که به‌رغم بازی‌های کم در بین هواداران محبوبیت خوبی دارد این روزها در تعطیلات لیگ تمرینات خود را با جدیت پیگیری می‌کند تا در صورت مصدومیت یا محرومیت احتمالی بیرانوند (که با توجه به رفتارهای اخیرش دور از ذهن هم نیست) درون دروازه سرخ‌ها قرار بگیرد.

اخبار ورزشی- با این دروازه‌بان پرشور و هیجان کروات در مورد آخرین اتفاقات پیرامون پرسپولیس صحبت کردیم. گفت‌وگو با رادوشوویچ را در ادامه می‌خوانید.

از آخرین وضعیت خودت و تیم بگو. یک برد و یک باخت از 2 هفته ابتدایی برای تیمی که 3 سال قهرمان می‌شود، کمی ناامید‌کننده بود.

همان‌طور که خیلی زود تمرینات‌مان را با قدرت شروع کردیم الان هم با توجه به تعطیلات لیگ همچنان با قدرت به تمرینات ادامه می‌دهیم تا نقاط ضعف را برطرف کرده و در این بین نیز خودمان را برای بازی با صنعت نفت آماده می‌کنیم. تازه ابتدای فصل است و لیگ برتر هم شبیه ماراتن است و هیچ‌گاه نمی‌توان ادعا کرد که با یک شکست کار تمام شده همان‌طور که با یک برد هم نمی‌توان به قهرمانی یا موفقیت امید داشت. تیمی در لیگ برتر موفق است که یک روند نسبی ثابت را درپیش گرفته و برای طی کردن آن نیز مجموعه‌ای از عوامل باکیفیت را داشته باشد؛ از مربی و بازیکن گرفته تا هوادار و امکانات. حالا هم برای هفته سوم و ادامه رقابت‌ها از روحیه خوبی برخوردار هستیم.

خانواده‌ات را هم به ایران آورده‌ای؟

بله، از تعطیلات تمرین استفاده کردم و درسفری که به کرواسی داشتم خانواده‌ام را به ایران آوردم که مطمئنا این موضوع می‌تواند برایم روحیه‌بخش باشد.

چطور شد بازی هفته دوم مقابل تراکتور را واگذار کردید. دیداری 6 امتیازی که کمک زیادی در آینده به شما می‌کرد.

می‌توانستیم در این بازی با شکست زمین را ترک نکنیم اما مهم این است که هنوز ۲۸ بازی دیگر داریم و هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و ما باید بازی به بازی برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم به روند خوب گذشته‌مان برگردیم. همان‌طور که گفتم باید روحیه خودمان را حفظ کرده و برای ادامه رقابت‌ها خودمان را آماده کنیم.

اما خط تیره شکست خیلی زود پاک شد.

بله درست است و ‌ای کاش این اتفاق کمی دیرتر برای پرسپولیس رخ می‌داد.

به نظر می‌رسد تعطیلات لیگ فرصت خوبی برای ریکاوری سرخ‌پوشان باشد.

این تعطیلات بدون شک با برنامه‌های خوبی که کادر فنی برایمان تدارک دیده می‌تواند خیلی به پیشرفت تیمی از هر لحاظ کمک کرده تا بتوانیم برای بازی مقابل صنعت نفت به خوبی آماده شویم. در این مسیر تمام تلاشمان را می‌کنیم که از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

رقیب اصلی‌ات هم با پرسپولیس تمدید کرد.

بیرانوند ثابت کرده که بهترین دروازه‌بان ایران است و همیشه این را با عملکردش نشان داده است. برای علیرضا همیشه آرزوی موفقیت می‌کنم و افتخار می‌کنم که رقیب و هم‌تیمی دروازه‌بانی مثل او در پرسپولیس هستم.

تفاوت کار کردن با برانکو و کالدرون چیست؟

طبیعی است که شیوه کار هر مربی با مربی دیگر تفاوت داشته باشد. برانکو مربی بزرگی بود و با جام‌هایی که توانست با پرسپولیس کسب کند این موضوع را به خوبی ثابت کرد و از سوی دیگر کالدرون هم از وقتی آمده تلاش‌های زیادی انجام داده و او هم مربی بزرگی است و سابقه خوبش این را نشان می‌دهد.

یعنی پرسپولیس با کالدرون هم می‌تواند دوران درخشان برانکو را تکرار کند؟

من مطمئنم با توجه به شخصیت بالا و توانایی فنی خوبی که کالدرون دارد، این مربی در پرسپولیس موفق می‌شود و ما بازیکنان هم همه تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم با او به موفقیت دست پیدا کنیم و دوران درخشان گذشته را ادامه بدهیم.

پرسپولیس با حضور تو درون دروازه نه‌تنها نمی‌بازد، بلکه حریفان را شکست هم می‌دهد. نیمکت‌نشینی با این وضعیت برایت سخت نیست؟

برای من مهم موفقیت و درنهایت قهرمانی پرسپولیس است و دیگر مسائل در این بین اهمیتی ندارد. البته اگر بگویم از بازی نکردن ناراحت نمی‌شوم، شاید این موضوع صحت نداشته باشد اما همان‌طور که گفتم نتیجه‌ای که در پایان لیگ به دست می‌آید و لبخند و شادی هواداران از هر چیز دیگری برایم بیشتر اهمیت دارد.