سلطانی‌فر: نگاه‌مان به کشتی ویژه است

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو و برانوش نیک‌بین با حضور در خانه کشتی تهران از تمرینات تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در آستانه مسابقات جهانی بازدید کردند.

اخبار ورزشی_ وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدیدش از اردوی تیم‌های ملی کشتی در جمع کشتی‌گیران گفت: تشکر می‌کنم بابت هماهنگی این برنامه بازدید. فدراسیون کشتی بعد از انتخابات به آرامش خوبی رسیده است و امیدواریم با یک برنامه ریزی خوب مسابقات جهانی را با نتایجی خوب پشت سر بگذاریم و بعد از آن برای حضوری موفق در رویداد بزرگ بازی‌های المپیک آماده شویم و باتوجه به جایگاه کشتی نتایج خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: دبیر تجربه خوبی در بخش قهرمانی و مدیریتی دارد و تمام موارد لازم را دارد. تعامل با تمام بزرگان و استفاده از تجربیات پیشکسوتان از جمله برنامه‌های فدراسیون است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با توجه به توقعات و گذشته روشن این رشته حساب ویژه‌ای توسط مردم روی کشتی باز شده است. کادر مربیگری هر دو رشته آزمون پس داده، باتجربه و میدان دیده‌ای هستند که کارنامه خوبی دارند همه شرایط دست به دست هم داده مسیر موفقیت فراهم شود.

سلطانی‌فر گفت: همه دوست دارند روی سکوی المپیک بروند و باعث شادی مردم  شوند. با وجود تمام محدودیت‌هایی که کشور دارد نگاهمان به کشتی ویژه است و تلاش می‌کنیم تمام امکانات تا حد امکان فراهم شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: بحث حضور در المپیک را از حدود 2 سال قبل آغاز و این فرآیند را تعریف کردیم و نقاط ضعف و قوت رشته‌های مختلف را شناسایی و ارزیابی کردیم. خوشبختانه اکثر رشته‌ها نتایج خوبی گرفتند و کشتی هم درخشان ظاهر شد.

وی ادامه داد: جوانگرایی خوبی در تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی صورت گرفته و به درخشش آنها امیدواریم. مسابقات جهانی قبل از المپیک اهمیت بالایی دارد. کشتی بیشترین سهمیه را در بازی‌های المپیک دارد و امیدواریم هر 12 سهمیه را بگیرند. مجموعه عواملی که در فدراسیون کشتی داریم، آرام و دور از حاشیه و بسیار باانگیزه. نوید بخش آینده خوبی در کشتی است. البته حتما باید در المپیک نتیجه بگیرند چون انتظار از کشتی بالاست.