صعود ایران به مسابقات انتخابی المپیک با برتری قاطع مقابل قطر

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا از ساعت 18:30 در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف قطر رفت.

اخبار ورزشی- ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، امیر غفور، علی شفیعی، مسعود غلامی و محمدرضا حضرت پور استفاده کردکه این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر15 و 25 بر 17 به سود ایران تمام شد. به این ترتیب شاگردان کولاکوویچ ضمن قطعی کردن صعود خود به مرحله دوم، جواز حضور در مسابقات انتخابی المپیک را هم کسب کردند. رقابت های انتخابی المپیک قرار است دی ماه با حضور 8 تیم برتر آسیا به میزبانی چین برگزار شود.

* ست نخست؛ 25 بر 18 به سود ایران

تیم قطر بازی را خوب شروع کرد و توانست از ایران پیش بیفتد، اما این برتری چندان دوام نداشت. تیم ها در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران راهی وقت استراحت فنی اول شدند. در امتیاز 16 بر 10 به سود ایران یک بار دیگر تیم ها به وقت استراحت فنی رفتند. ست نخست در نهایت با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* ست دوم؛ 25 بر 15 به سود ایران
ترکیب تیم ایران برای ست دوم تغییری نکرد. تیم ها در امتیاز 8 بر 2 به سود ایران راهی وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا در امتیاز 16 بر 9 به سود ایران هر دو تیم راهی وقت استراحت فنی دوم شدند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 15 به سود ایران تمام شد.

* ست سوم؛ 25 بر 17 به سود ایران
برتری ایران در ست سوم هم محسوس بود. شاگردان کولاکوویچ عملکرد بهتری نسبت به حریف داشتند و در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. قطری ها در امتیاز 9 بازی را به تساوی کشاندند. امتیاز 11 بر 9 به سود قطر زمانی بود که کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد. در امتیاز 16 بر 13 یک بار دیگر تیم ها به وقت استراحت فنی رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 17 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

شاگردان ایگور کولاکوویچ در مسابقه نخست خود با نتیجه 3 بر صفر سریلانکا را شکست داده بودند. تیم ملی والیبال ایران فردا از ساعت 18:30 در سومین مسابقه خود به مصاف استرالیا خواهد رفت.