ترکیب احتمالی استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان

 بعد از یک شکست و یک تساوی پرحاشیه مقابل فولاد در خانه استقلال استراماچونی امروز در سومین آزمون که اتفاقا از حساسیت های بیشتری قبل از دربی حساس پایتخت برخوردار است با تنها یکی دو تغییر و بدون این که بخواهد پلان تاکتیکی و چیدمانی اش را تغییر دهد در شهر مسجدسلیمان به میدان می رود بلکه عطش برد در فصل جاری را برطرف کند.

اخبار ورزشی- آندره آ استراماچونی با اضافه کردن روزبه چشمی به جمع شاگردانش این ابهام را در ذهن اهالی فوتبال ایجاد کرد که قصد ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار تاکتیکی خود را دارد اما عدم حضور روزبه در فهرست همین طور تمریناتی که طی روزهای گذشته برگزار کرد نشان داد فعلا تغییر ساختار تاکتیکی در دستور کار مرد ایتالیایی نیست و او همچنان با سیستم 1-3-2-4 و با تک مهاجمی که در اختیار دارد به مصاف رقبا می رود.

به این ترتیب سیدحسین حسینی بدون تغییر همچنان مرد شماره یک استقلالی ها در مسجد سلیمان خواهد بود تا اولین کلین شیت فصل را به ثبت رسانده از کابوس گل های وقت تلف شده نجات پیدا کند.در دو بازی قبلی حسینی با خوردن گل های دقیقه 5+90 مقابل ماشین سازی و 4+90 مقابل فولاد با اتفاقات عجیبی روبرو و از چشیدن طعم کلین شیت باز ماند.

در ساختار تدافعی چهار نفره استقلال امروز زوج دانشگر- یزدانی برای اولین بار در این فصل کنار هم به میدان می روند، زوجی که طرفداران خیلی به آن دل بسته اند که فصل خوبی داشته باشند. در سمت راست وریاغفوری کاپیتان استقلال جایگاهی تثبیت شده دارد درست برخلاف جناح چپ که بعد از بازی های نه چندان رضایتبخش از سوی زکی پور حالا همه نگاه ها به هروه میلیچ کروات دوخته شده است.

با غیبت فرشید باقری امروز مقابل نفت علی کریمی در کنار مسعود ریگی زوج هافبک تدافعی های استقلال خواهند بود تا نمایشی متفاوت از هفته های گذشته ارائه بدهند. جلوی این زوج فرشید اسماعیلی حضور خواهد داشت که هم در بحث بازیسازی هم در کمک به تک مهاجم آبی ها نقشی کلیدی دارد.

وینگر چپ استقلال در بازی امروز داریوش شجاعیان خواهد بود ضمن این که شانس مهدی قائدی برای حضور در پست وینگر راست بیشتر از گزینه های دیگر از جمله علی دشتی ، محسن کریمی و حتی مرتضی تبریزی خواهد بود که بعد از یک هفته غیبت در فهرست دوباره مسافر مسجدسلیمان شده است. تک مهاجم آبی ها نیز شیخ دیاباته اهل مالی خواهد بود، همان بازیکنی که استراماچونی مدعی شد تنها گزینه موجود برای ایستادن در پیکان خط حمله است و جانشینی در فهرست استقلال ندارد.

به این ترتیب ترکیب احتمالی استقلال در بازی امروز با چیدمان 1-3-2-4 به این شرح خواهد بود، ترکیبی که استراماچونی خیلی به آن دل بسته تا قبل از دربی اولین برد را برای او به ارمغان بیاورد.

سیدحسین حسینی؛ وریا غفوری، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، هروه میلیچ؛ علی کریمی، مسعود ریگی؛ فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، مهدی قائدی؛ شیخ دیاباته.