کشتی قهرمانی جهان/ طاهری حذف شد، دو کشتی‌گیر در شانس مجدد

مسابقات سه وزن دوم (67، 87 و 97 کیلوگرم) رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک از صبح امروز (یکشنبه) در سالن باریس شهر نورسلطان کشور قزاقستان در حال برگزاری است که با پایان یافتن مسابقات مرحله مقدماتی نفرات راه یافته به دیدار فینال مشخص شدند.

اخبار ورزشی- در وزن 67 کیلوگرم که حامد تاب در دور نخست مغلوب اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از شده بود با راهیابی حریفش به فینال به گروه شانس مجدد رفت تا کاری را برای کسب مدال برنز و کسب سهمیه المپیک دنبال کند.

تاب در نخستین دیدارش در این مرحله به مصاف میهات از رومانی خواهد رفت که در صورت پیروزی بر این حریف مقابل فرانک استابلر از آلمان قرار خواهد گرفت و در صورت عبور از سد این حریف باید به مصاف ریو هانسور از کره جنوبی برود.

67 کیلوگرم:

فینال:

اسماعیل بوررو مولینا (کوبا) - آرتم سورکوف (روسیه)

نتایج نیمه نهایی:

آرتم سورکوف (روسیه)، برنده - فردریک بیرهوس (دانمارک) (پیروزی با ضربه فنی)

محمد ابراهیم السید (مصر) - اسماعیل بوررو مولینا (کوبا)، برنده (2 بر 6)

87 کیلوگرم:

فینال:

ژان بلینیوک (اوکراین) - ویکتور لورینچ (مجارستان)

نتایج نیمه نهایی:

ژان بلینیوک (اوکراین)، برنده - دنیس کودلا (آلمان) (2 بر یک)

ویکتور لورینچ (مجارستان)، برنده - رستم آساکولوف (ازبکستان) (یک بر یک)

97 کیلوگرم:

فینال:

موسی اولویف (روسیه) - آرتور الکسانیان (ارمنستان)

نتایج نیمه نهایی:

موسی اولویف (روسیه) برنده - میهایل کاجایا (صربستان) (9 بر صفر)

آرتور الکسانیان (ارمنستان)، برنده - گئورگی میلیا (گرجستان) (3 بر یک)

* نتایج کشتی گیران کشورمان تاکنون به شرح زیر است:

در وزن 67 کیلوگرم حامد تاب در دور اول مقابل اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد، اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک در گروه بازنده ها را بدست آورد.

تاب در نخستین دیدارش در این مرحله به مصاف میهات از رومانی خواهد رفت که در صورت پیروزی بر این حریف مقابل فرانک استابلر از آلمان قرار خواهد گرفت و در صورت عبور از سد این حریف باید به مصاف ریو هانسور از کره جنوبی برود.

در وزن 87 کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 2 بر یک زاخاری برگ از سوئد را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 6 بر صفر از سد اسلام عباس اف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. طاهری در این مرحله مقابل دنیس کودلا دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از آلمان در یک کشتی پایاپای و در حالی که داوران بارها کشتی را برای درمان کشتی گیر آلمانی قطع کردند و این کار مانع حملات نماینده کشورمان شد، با نتیجه 1 بر 1 شکست خورد که با توجه به شکست حریفش در نیمه نهایی مقابل ژان بلنیوک از اوکراین از گردونه مسابقات کنار رفت و شانس کسب مدال برنز و سهمیه المپیک را از دست داد.

 

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه 5 بر یک از سد پیتر اوهلر از آلمان گذشت. وی در دور بعد مقابل کریل میلوف دارنده مدال نقره جهان از بلغارستان با نتیجه 7 بر 3 به برتری دست یافت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. ساروی در این مرحله مقابل گابریل روسیلو کایند از کوبا با نتیجه 5 بر 4 پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد، اما با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز در گروه بازنده به کار خود ادامه دهد.

ساروی در این مرحله با برنده دیدار چنگ ایلدیم از ترکیه و ماتی کاسمانن از فنلاند مبارزه خواهد کرد که در صورت پیروزی در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک با گئورگی ملیا از گرجستان دیدار خواهد کرد.

رقابت های شانس مجدد اوزان فوق صبح فردا و مسابقات  فینال و رده بندی  از ساعت 16:30 فردا برگزار می شود.