محرومیت فرشید اسماعیلی برای بازی دربی بخشیده می شود؟/ عکس

تیم فوتبال استقلال دیشب (یکشنبه) در چارچوب هفته سوم لیگ برتر با نتیجه یک بر یک مقابل نفت مسجد سلیمان متوقف شد. این دیدار حواشی زیادی به همراه داشت که یکی از این حواشی، اعتراض شدید استقلالی‌ها به قضاوت اکبریان بود. این اعتراض شدید تا جایی پیش رفت که مدیران استقلال تصمیم به شکایت از این داور بگیرند.

اخبار ورزشی- یکی از تصمیمات بحث‌برانگیز اکبریان در این دیدار، اخراج فرشید اسماعیلی در دقایق پایانی بازی بود که باعث شد این بازیکن داربی هفته آینده را از دست بدهد. کارشناسان داوری درباره این صحنه تحلیل‌های متفاوتی داشتند به طوری که حسین عسگری این صحنه را تنها خطا تشخیص داد و جریمه کارت زرد را نادرست اعلام کرد اما از آن طرف هم حیدر سلیمانی، کارت زرد دوم اسماعیلی را تایید کرد.

با توجه به اظهارنظر متفاوت دو نفر از کارشناسان داوری مطرح فوتبال ایران به نظر می‌رسد که کمیته انضباطی به کمک کمیته داوران باید بررسی مجددی روی این صحنه انجام دهد، زیرا طبق ماده ۴۹ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی می‌تواند در صورت اثبات خطای آشکار داور، جریمه یک جلسه محرومیت بازیکن اخراج شده را لغو کند.

در ماده ۴۹ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال آمده است: "شخصی که از زمین مسابقه یا منطقه فنی اخراج می‌شود،‌ خود به خود از اولین مسابقه بعدی در همان رقابت‌ها محروم می‌شود مگر آن که کمیته انضباطی تصمیم به افزایش مدت محرومیت وی اتخاذ نماید یا محرومیت وی را به دلیل خطای آشکار داور لغو نماید."

 

البته لغو محرومیت کارت قرمز اتفاقی است که در فوتبال ایران رخ نداده اما با توجه به این که قانون به کمیته انضباطی این اجازه را داده است، احتمال بخشش فرشید اسماعیلی و حضور در بازی هفته چهارم استقلال مقابل پرسپولیس وجود دارد. در هر صورت باید دید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چه تصمیمی راجع به فرشید اسماعیلی می‌گیرد و آیا تصمیم اکبریان را اشتباه تلقی می‌کند یا آن را تایید می‌کند.