نظر متفاوت کارشناسان داوری درباره گلزن دربی

 تیم فوتبال پرسپولیس در دربی 90 با نتیجه یک بر صفر تیم بحران‌زده استقلال را مغلوب کرد اما اینکه گلزن این بازی چه کسی بوده با نظرات متفاوت کارنشانسان داوری روبرو شده است.

اخبار ورزشی- حیدر سلیمانی، کارشناس داوری در مورد گل پرسپولیس به استقلال گفت: در جام جهانی 1986 و در بازی برزیل و فرانسه شبیه چنین گلی زده شد که گل به نام مهاجم ثبت شد و به نظر من زننده گل دربی هم عبدی است.

علی خسروی هم که یکی دیگر از کارشناسان داوری است با اشاره به اینکه گل پرسپولیس گل به خودی است، گفت: اگر در زمانی که عبدی توپ را سمت دروازه استقلال شوت کرد توپ به یکی از بازیکنان استقلال می خورد وسپس وارد دروازه می‌شد عبدی زننده گل بود اما در بازی روز گذشته توپ عبدی به تیر دروازه خورد و اگر حسینی نبود توپ به زمین برمی‌گشت و به نظر من این گل، گل به خودی حسینی محسوب می‌شود.

حسین عسگری که ناظر داوری بازی بود معتقد است زننده گل پرسپولیس، عبدی بوده است. وی گفت: این گل، گل به خودی نیست چون حالت ریباند را داشت و عبدی هم کسی بود که شوت را زده و بنابراین او زننده گل محسوب می‌شود.

نوید مطفری، کارشناس داوری بر این باور است که قانونی در این خصوص وجود ندارد و هر لیگ بر  اساس آیین‌نامه‌اش در مورد گل‌های اینچنینی نظر می‌دهد.

مسعود عنایت هم آخرین کارشناس دواری بود که در این خصوص نظر داد. وی اظهار داشت: کارشناسان داوری نباید در این خصوص صحبت کنند چون نظر داور بازی در مورد گلزن دربی مهم است. البته به نظر من مهاجم پرسپولیس گلزن دربی بوده است.