انوشیروانی: کار کیانوش، حماقت است

 سجاد انوشیروانی، سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری در خصوص اتفاقات رخ داده در جریان مسابقه کیانوش رستمی در رقابت‌های جهانی وزنه برداری تایلند، اظهار داشت: وزنه برداری بعد از المپیک ریو، ضربه زیادی خورد.

اخبار ورزشی- اعتقاد دارم این کار کیانوش، حماقت است و دیگر نباید این کار را تکرار کند. در این ۴ سال به تنهایی تمرین و خودش را از بقیه وزنه برداران جدا کرده بود. به خاطر این کاری که کیانوش انجام داده، منافع ملی آسیب دید. چندین مدال را در وزنه برداری از دست دادیم. بعد از ریو رستمی می‌توانست چندین مدال را به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند.

 رستمی باید برای المپیک راه خود را عوض کند

او ادامه داد: رستمی بعد از ریو در هیچ کدام از مسابقات نتوانسته نتیجه بگیرد و امروز مردم ما ناراحت هستند. رستمی تلاش می‌کند، اما به خاطر انتخاب اشتباه وزنه‌، مدال را از دست می‌دهد و اعتراضی هم که به داوران داشت، اشتباه بود. رستمی باید برای المپیک راه خود را عوض کند. به خاطر مردم ایران هم که شده باید در چارچوب تیم ملی فعالیت کند چرا که از امید‌های بعدی در المپیک ۲۰۲۰ خواهد بود.

جای سهراب مرادی خالی بود

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری درباره احتمال حضور رستمی در وزن ۹۶ کیلوگرم المپیک ۲۰۲۲ بیان کرد: بابت اتفاق تلخی که برای سهراب مرادی رخ داده است، ناراحتم. دیروز جای مرادی خالی بود و افسوس خوردیم. سایر وزنه برداران این دسته در حد رستمی و مرادی نیستند و کیانوش باید برای عبور از این مرحله شرایطش را تغییر دهد. باید رستمی در غالب تیم ملی باشد. دیگر کشور‌ها برای المپیک برنامه ریزی کردند و این زنگ خطری برای وزنه برداری ایران است.

 فدراسیون وزنه برداری هم متوجه اشتباه خود شد

انوشیروانی گفت: مطمئنا فدراسیون وزنه برداری هم متوجه شده است که در حمایت یک طرفه از کیانوش رستمی شکست خورده است. تمام دنیا پیگیر رقابت رستمی بودند، اما او وزنه‌ها را یکی پس از دیگری اوت کرد. رستمی باید از این موضوع درس بزرگی گرفته باشد و برای المپیک تمرینات را زیر نظر کادر فنی انجام بدهد.

انوشیروانی: کار کیانوش، حماقت است/ دیروز جای سهراب مرادی خالی بود

سرمربی تیم ملی، خیرخواه رستمی است

انوشیروانی در مورد این که فارس الباخ، وزنه بردار قطری حاضر در این دسته با مشاوره از او یک وزن بالاتر آماده است، اما رستمی حاضر نیست از مربیان برجسته ایرانی استفاده کند، اظهار داشت: محمد حسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه برداری خودش در این رشته زجر کشیده است. دوست دارد همه وزنه برداران به شرایط خوب شان برسند. برخواه، خیرخواه کیانوش برای المپیک است.

امروز شاهد ضرر ورزش کشور هستیم

او در خصوص انتقاد‌هایی که از کمیته ملی المپیک پیرامون برخورد متفاوتی که با برخی ورزشکاران همچون رستمی داشته است، گفت: شاید برخی از اقدامات رئیس کمیته المپیک از روی دلسوزی باشد، اما به دلیل اینکه یک جانبه و همراه با تبعیض است، تمرکز دیگر ورزشکاران را به هم می‌زند و امروز شاهد ضرر ورزش و پدیده ورزشکارسالاری هستیم.