اعلام میزان بدهی باشگاه استقلال

جمشید نورشرق درباره احتمال حذف باشگاه استقلال تهران از لیگ قهرمانان آسیا گفت: اعتقاد دارم مشکل باشگاه استقلال برای دریافت مجوز حرفه ای و حضور در مسابقات آسیایی قابل حل خواهد بود. به هر ترتیب ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال با مشکلات عجیبی در خصوص پرونده‌های مالی مواجه هستند. از سویی امکان دریافت کمک از دولت را طبق قانونی ندارند و از جهتی امکان خصوصی سازی هم برای این دو باشگاه نیست. در این شرایط با بدهی‌های انباشته‌ای مواجه می‌شوند که در چنین مقاطعی مشکل ساز شده و به طور مثال مانع از صدور مجوز حرفه‌ای می‌شود. البته مسئولان باشگاه پرسپولیس جهت حل پرونده‌ها و پرداخت بدهی‌ها اقدام کردند، مسئولان و نمایندگان باشگاه استقلال هم تلاش زیادی تا امروز داشته اند و این اراده در مجموعه باشگاه استقلال دیده می‌شود که تلاش می‌کنند بخش باقی مانده بدهی‌ها را پرداخت کنند.

اخبار ورزشی- رئیس کمیته وضعیت بازیکنان اضافه کرد: من نسبت به این موضوع و حل مشکلات باشگاه استقلال در این زمینه خوش بین هستم. البته صلاحیت ما در این حوزه است که در خصوص پرونده‌های موجود در کمیته وضعیت و بدهی‌های این بخش اظهار نظر کنیم، اما مسئله بدهی‌های مالیاتی طبیعتا بر عهده مراکز و سازمان‌های دیگری است، اما در خصوص پرونده‌های جاری در کمیته وضعیت بدهی باشگاه استقلال در حدود ۸۰۰ میلیون تومان است که مسئولان این باشگاه به دنبال حل مسئله هستند.

نورشرق در پایان گفت:همه ما در کنار هم برای کمک به کلیه باشگاه‌های ایرانی حاضر در مسابقات آسیایی به عنوان نمایندگان فوتبال ایران باید کمک کنیم. البته این کمک به معنی تخلف و اعلام اطلاعات نادرست نیست چراکه وظیفه کمیته وضعیت اعلام دقیق شرایط و وضعیت پرونده هاست، اما حداقل می‌توانیم با راهنمایی کردن مدیران این باشگاه‌ها در مسیر درست برای حل مسئله تلاش کنیم. فکر می‌کنم در این سال هم مثل سنوات گذشته از تمامی ظرفیت‌ها به منظور همراهی و انجام هماهنگی‌های لازم برای صدور مجوز حرفه‌ای نمایندگان فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی استفاده شده که امیدوارم نتیجه بخش باشد.