واکنش فدراسیون فوتبال به احتمال لغو بازی تیم ملی فوتبال عراق با ایران

 تیم ملی فوتبال عراق، حریف اصلی ایران در رقابت‌های مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر محسوب می‌شود و قرار است ۲۳ آبان در ورزشگاه بصره به مصاف شاگردان مارک ویلموتس برود.

اخبار ورزشی- با این وجود اتفاق‌هایی که به تازگی در فدراسیون فوتبال عراق رخ داده این فدراسیون را در آستانه تعلیق قرار داده است و در این وضعیت احتمال برگزار نشدن دیدار تیم ملی کشورمان با عراقی‌ها هم وجود دارد.

ماجرا از این قرار است که «عدنان درجال»، بازیکن سابق تیم ملی عراق و یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال این کشور با شکایت به دادگاه ادعای جعل اسناد و تقلب در انتخابات این فدراسیون را مطرح کرده و این دادگاه هم پس از ۶ ماه پیگیری، برگزاری انتخابات را غیرقانونی دانسته و علی امین، دبیرکل و صباح رضا، رئیس کمیته استیناف فدراسیون عراق را به دلیل دست اندازی در مدارک کاندیداتوری عدنان درجال به ۲ سال حبس محکوم کرد.

این اتفاق واکنش فیفا را به دنبال داشته است و فدراسیون بین المللی فوتبال با اعزام یک ایرانی به عراق به عنوان ناظر می‌خواهد اطمینان خاطر پیدا کند آیا این فساد سیاسی بوده است یا خیر که در صورت اثبات چنین موضوعی فدراسیون عراق تعلیق می‌شود.

 برای پیگیری اینکه آیا مسئولان فدراسیون فوتبال ایران هم از پیگیری فیفا درباره این پرونده حساس در فدراسیون عراق خبر دارند و یا نامه‌ای مبنی بر احتمال لغو بازی ایران و عراق به فدراسیون فوتبال ارسال شده است یا خیر با حمیرا اسدی، رئیس دپارتمان روابط بین الملل فدراسیون فوتبال کشورمان صحبت کردیم که او اظهار داشت: ما از اتفاق‌هایی که در فدراسیون عراق رخ داده بی خبر هستیم و حتی از اینکه فیفا یک ایرانی را مامور رسیدگی به این پرونده کرده است، اطلاعی نداریم. تاکنون هم نامه‌ای مبنی بر لغو بازی تیم‌های ملی عراق و ایران به دلیل تعلیق فدراسیون عراق دریافت نکرده ایم.