چالش مجیدی برابر قهرمان‌های آسیا

 تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، کره جنوبی چین در گروه سوم انتخابی فوتبال المپیک در قاره آسیا قرار دارند. ترکیب این چهار تیم در یک گروه موجب شده برخی از واژه گروه مرگ استفاده کنند.

اخبار ورزشی- با این حال وضعیت در این گروه بسیار متفاوت است و شاید قبل از شروع مسابقات بتوان حدس زد که کدام تیم از آمادگی فنی بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند به المپیک صعود کند.

شرایط برای ایران در این گروه بسیار متفاوت است و روند آماده سازی تیم ملی با توجه به حواشی متعدد در اطراف این تیم چندان مساعد نیست چرا که هنوز بازی دوستانه و اردوی تدارکاتی تیم ملی چند روز قبل از فرارسیدن "فیفا دی" مشخص نیست و اخباری مبنی بر تغییر کادر فنی تیم ملی به نقل از مدیر این تیم همچنان به گوش می‌رسد.

در سوی دیگر هر سه تیم ازبکستان، کره جنوبی و چین با برنامه ریزی مدون در تدارک صعود از این گروه هستند و اگر توانستند به راحتی از ایران عبور کنند، نباید شک کرد چون آنها نان برنامه ریزی خود را می‌خورند.

* قهرمانان آسیا در یک گروه

یک نکته جالب درباره ازبکستان و کره جنوبی این است که قبل از برگزاری قرعه‌کشی این مسابقات، قرار بود دو تیم در دیدار تدارکاتی برابر هم به میدان بروند اما با این وضعیت، مشخص نیست که بازی برگزار شود یا نه.

این دو تیم پیش از این در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به مصاف هم رفتند که در نهایت کره جنوبی توانست با نتیجه نزدیک ۴ بر ۳ ازبک‌ها را شکست دهد و قهرمان شود.

کره قبل از این بازی هم ایران را با دو گل شکست داده بود که در آن مسابقات بازیکنان مطرحی همچون سونگ هیونگ مین را در اختیار داشت.

با وجود این موفقیت، ازبکستان نیز مدتی قبل و در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا توانست برای نخستین بار مقام قهرمانی را کسب کند؛ مسابقاتی که تیم ملی ایران به علت ناکامی در مرحله مقدماتی در آن حضور نداشت. این تیم ازبکستان یک سال و نیم قبل با نتیجه نزدیک و خفیف یک بر صفر مقابل تیم ملی ایران با هدایت کی‌روش شکست خورد تا بارقه‌هایی از پیشرفت را نشان دهد.

* امید اندک چینی‌ها برای درخشش

چین به عنوان تیم سوم این گروه که تنها یک بار و در سال ۲۰۰۸ در المپیک حضور داشته، موفقیت چندانی را در سال‌های اخیر به دست نیاورده است و تیم قدرتمندی محسوب نمی‌شود. با این حال این تیم هم بدون برنامه نیست و برنامه خودش را تا ماه‌های آینده می‌داند.

هنوز برنامه چین برای فیفا دی اعلام نشده اما این تیم دو ماه بعد باید برابر کلمبیا و پرو به میدان بروند که بازی‌های تدارکاتی خوب محسوب می‌شود.  

باید دید تیم ملی امید که در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد، قادر است ابرقدرت‌های آسیا را شکست دهد و از گروهش صعود کند یا خیر.