باید به کالدرون شوک بدهند

بیژن ذوالفقارنسب در ابتدای صحبت‌های خود ضمن تسلیت درگذشت جعفر کاشانی رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: این خبر من را واقعا شوکه کرد. نمی‌دانم درباره منش و بزرگی آقای کاشانی باید چه بگویم. چهار روز قبل او را دیدم که هیچ مشکلی نداشت و با هم درباره همه چیز هم صحبت کردیم. فکرش را هم نمی‌کردم چنین اتفاق ناگواری رخ بدهد.

اخبار ورزشیوی در ادامه افزود: کاشانی یکی از معدود مدیران ورزشی بود که درک درستی از هدایت فوتبال ایران داشت. او باشگاهداری را معنا کرد. آرزویش این بود که پرسپولیس را مثل شاهین تبدیل به یک باشگاه کند نه اینکه برندی به عنوان یک تیم باشد. او شاهین را با داشتن مجموعه‌ای بیظیر تبدیل به یک باشگاه کرد و برایش از جان مایه گذاشت.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه این گفتگو درباره بازی پیش رو پرسپولیس مقابل شهرخودرو مشهد در هفته ششم لیگ برتر فوتبال گفت: کاش پرسپولیس در این برهه زمانی با شهرخودرو که تیم قدرتمند و فوق العاده خوبی است بازی نمی‌کرد. آن‌ها هماهنگی کامل دارند، اما کادر فنی پرسپولیس هنوز تکلیف خودش را با برخی بازیکنان که در چه پست‌هایی بازی کنند نمی‌دانند. کاش پرسپولیس در این مقطع به مشهد نمی‌رفت تا با شهرخودرو بازی کند.
کارشناس فوتبال ایران درباره تاکتیک پرسپولیس در فصل جاری اظهار داشت: متاسفانه مشکلات فنی این تیم بسیاربالاست. من نمی‌خواهم کالدرون را با برانکو مقایسه کنم، اما اگر مثالی از دوران برانکو می‌زنم به خاطر راه موفقیتی است که او به خوبی طی کرده است. برانکو از بازیکنی که نمره اش هفت یا هشت بود طوری استفاده می‌کرد و برای هر بازی رابطه اش را گرم نگه می‌داشت که آن‌ها را به بیست می‌رساند. می‌دانست یک بازیکن نیاز به روحیه دارد. کالدرون در طول این مدت چه کاری برای علی علیپور کرده است تا او بتواند از فشار خارج شود و باز هم برای پرسپولیس گل بزند. ضمن اینکه من معتقدم تاکتیک پرسپولیس به گونه‌ای نیست که این تیم موقعیت‌های گل زیادی داشته باشد تا مهاجمانش بتوانند ان‌ها را به گل تبدیل کنند.
وی به حضور حونیور برانداو مهاجم برزیلی این تیم در ترکیب اصلی پرسپولیس انتقاد کد و گفت: کالدرون باید بگوید با چه متر و معیاری چنین مهاجم فوق العاده ضعیفی را آورده است. او را سرمربی تیم به پرسپولیس آورد. اگر هم کیفیت پایینی داشت چرا او را آورد؟ مگر می‌شود یک مربی اینقدر آزادی عمل پیدا کند که گزینه نهم خود را به تیمی که قهرمان لیگ ایران شده است بیاورد. جونیور را تیم‌های دسته دوم قطر هم نمی‌خواهند.
ذوالفقارنسب در ادامه افزود: باشگاه باید به کالدرون تذکر بدهد و او را با شوک روبرو کند. پرسپولیس توانست ماشین سازی را ببرد، اما کاملا مشخص است که این تیم مشکل تاکتیکی داردو قطعا برایش دردسرساز خواهد شد. سرمربی تیمی همچون پرسپولیس باید همیشه توضیح دهد و از اینکه مورد سوال قرار می‌گیرد واهمه پیدا نکند.