گزارش AFC درباره بزی امروز ایران و کامبوج

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز (پنجشنبه) در دومین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ میزبان تیم ملی کامبوج است.

اخبار ورزشی- سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه این دیدار با انتشار گزارشی به تشریح اندیشه‌های هجومی مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی کشورمان پرداخت و نوشت: ویلموتس از ایران بازی هجومی می‌خواهد. هنگامی که جمهوری اسلامی ایران در مسابقه انتخابی در گروه C روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی با کامبوج بازی کند، بازی دفاعی در برنامه اش جایی نخواهد داشت.

مارک ویلموتس سرمربی این تیم، طرفدار فوتبال دفاعی نیست و دستور العمل او به بازیکنان تیم ملی این است که از سوت شروع بازی رو به جلو بازی کنند، زیرا ایران به دنبال پیروزی دوم خود است.

این تیم آسیای مرکزی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را، در سپتامبر با پیروزی خارج از خانه ۲ بر صفر برابر هنگ کنگ آغاز کرد و ویلموتس خواستار ادامه این روند در برابر کامبوج است.

مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: هدف ما پیروزی در اولین مسابقه خانگی است. پیروزی برای ما مهم است و می‌خواهیم فوتبال هجومی را مقابل کامبوج بازی کنیم. در برابر هنگ کنگ، ما شانس گلزنی ایجاد کردیم و گل‌هایی به ثمر رساندیم. من می‌خواهم بیشتر از این در مقابل کامبوج ببینم.

ویلموتس با اشاره به اینکه طرفدار فوتبال دفاعی نیست، گفت: فوتبال سریع هجومی همان چیزی است که ما در این مرحله می‌خواهیم. ما می‌خواهیم این رقابت‌ها را به عنوان صدرنشین گروه به پایان برسانیم.

ویلموتس تصریح کرد: من بازیکنانی را دعوت خواهم کرد که به طور مرتب در باشگاه‌های خود بازی کنند. جهانبخش از زمان مصدومیتش برای برایتون بازی نکرده است. او ۱۰ روز با تیمش تمرین نکرده است. وضعیت عزت اللهی (که برای تیم بلژیکی اوپن بازی می‌کند) هم همینطور است. ما بازیکنانی را دعوت می‌کنیم که به طور مرتب برای باشگاه‌های خود بازی می‌کنند.

ایران به دنبال سومین صعود متوالی به جام جهانی فیفا و هدف اصلی ویلموتس صدرنشینی در گروه C است.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج امروز ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.