۵ ووشوکار ایرانی در یک قدمی کسب مدال طلا

مسابقات جهانی ووشو امروز عصر در حالی در شانگهای چین پیگیری شد که ۵ ملی پوش سانداکار کشورمان از جمله عرفان آهنگریان، محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، یوسف صبری و میلاد عارفی مقام با غلبه بر حریفان خود راهی فینال این مسابقات شدند تا نتایج درخشان ووشوکاران تکمیل شود.

اخبار ورزشی- محسن محمد سیفی سانداکار پرافتخار وزن ۷۰ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی برابر ژیائو یانگ لی از چین که حمایت تماشاگران را داشت به یک برتری شیرین دست یافت و به فینال قدم گذاشت. او فردا در فینال به مصاف الکساندر راسی از لبنان می‌رود. سیفی پیش از این ابتدا استراحت داشت و سپس حریفانی از اندونزی و کره جنوبی را مغلوب کرد.

یوسف صبری سانداکار وزن ۷۵ کیلوگرم تیم ملی ووشو ایران در مرحله نیمه نهایی برابر محمد دی‌ها از تونس قرار گرفت و در همان راند نخست با اختلاف ۱۲ امتیاز حریف خود را شکست داد تا او نیز در یک قدمی کسب مدال طلا قرار بگیرد. صبری برای حضور در دیدار نیمه‌نهایی حریفانی از پاکستان و فرانسه را شکست داده بود. نماینده کشورمان برای کسب نشان طلا، فردا (چهارشنبه) به مصاف سعد بوریکا از مراکش خواهد رفت.

علی خورشیدی نیز در دیدار نیمه‌نهایی وزن ۸۰ کیلوگرم در دو راند متوالی عید جورجیس از لبنان را شکست داد تا او نیز جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کند. نماینده کشورمان برای حضور در دیدار نیمه‌نهایی موفق به شکست نمایندگانی از لهستان و لبنان شده بود و برای کسب نشان طلا، فردا به مصاف نماینده چین خواهد رفت.

همچنین میلاد عارفی‌ مقام در دیدار نیمه‌نهایی وزن ۸۵ کیلوگرم، در دور راند متوالی از سد گئورگ سعده از لبنان گذشت تا پنجمین فینالیست ساندا ایران لقب بگیرد. عارفی‌مقام برای حضور در دیدار نهایی موفق به شکست حریفانی از رومانی و ترکیه شده بود و فردا (چهارشنبه) برای کسب نشان طلا به میدان خواهد رفت.

عرفان آهنگریان سانداکار کشورمان در وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی ووشوی ایران هم در مرحله نیمه نهایی برابر کلمنت از فیلیپین به برتری قاطع رسید و فینالیست شد. او پیش از این حریفانی از برزیل، اندونزی و ویتنام را برده بود. آهنگریان فردا برای کسب مدال طلا به مصاف برنده روسیه و ازبکستان می‌رود.

شهربانو منصوریان، الهه منصوریان و مریم هاشمی در ساندا بانوان و محمد علی مجیری در تالو موفق به کسب مدال طلا شده بودند و هانیه رجبی و زهر کیانی نیز در تالو به مدال نقره و برنز دست یافتند.

بدین ترتیب تاکنون ووشوکاران کشورمان ۳ مدال طلا در بخش ساندا بانوان و یک طلا، یک نقره و یک برنز در بخش تالو بدست آوردند.