مهاجم جدید استقلال را بهتر بشناسیم

کندی ایگبوآنانیکه، مهاجم نیجریه‌ای است که از سوی آندره آ استراماچونی برای تقویت خط حمله تیم فوتبال استقلال به مسئولان این باشگاه معرفی شده و قرار است فردا برای انجام دادن تست‌های فنی و پزشکی وارد تهران شود.

اخبار ورزشی- این بازیکن ۳۰ ساله نیجریه‌ای متولد ۲۶ فوریه ۱۹۸۹ در نیر- ایگبو نیجریه است و آخرین تیمی که برای آن بازی کرده الحزم عربستان است.

او فوتبالش را در رده بزرگسالان از سال ۲۰۰۷ و با پوشیدن پیراهن تیم یورگاردن سوئد شروع کرد و تا سال ۲۰۱۴ که در لیگ آلسونسکان به میدان رفت با حضور در تیم‌های یورگاردن، واسالوند و AIk موفق شد آمار ۱۷۹ بازی و ۸۶ گل را ثبت کرد.

کندی در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار از سوئد و فوتبال اروپا خارج شد و به تیم شیکاگو فایر در لیگ MLS آمریکا ملحق شد. ۵۵ بازی و ۱۳ گل عملکرد او برای این تیم است. ایگبوآنانیکه پیش از بازگشت به قاره سبز، نیم فصل هم در تیم دی سی یونایتد حضور داشت و آنجا هم آمار ضعیف ۷ بازی و یک گل را به جا گذاشت.

این مهاجم نیجریه‌ای فصل ۱۷-۲۰۱۶ را با تیم وریا در سوپرلیگ یونان آغاز کرد، اما بدون انجام دادن بازی برای آن پس از مدتی به سوئد بازگشت و این بار برای اوبرو به میدان رفت. کندی تا سال ۲۰۱۹ برای این تیم ۴۷ بازی انجام داد و ۱۹ بار موفق به گلزنی شد.

در نقل و انتقالات زمستانی فصل ۱۹- ۲۰۱۸ کندی برای اولین بار به فوتبال آسیا آمد و در ۱۵ بازی برای الحزم ۴ گل وارد دروازه حریفان کرد. گل‌های مهم او سبب بقای تیم عربستانی در سوپرلیگ عربستان شد.