رستگاری «استقلال» با ضربات شروع مجدد

استقلال برای رسیدن به رتبه هشتم جدول توانست در یکی از پرگل‌ترین بازی‌های هفته با ۴ گل سایپا را در هم بکوبد و ضمن کسب ۳ امتیاز حساس، پرگل‌ترین برد فصل خود را نیز جشن بگیرد. آنچه در زیر می‌خوانید نکاتی است از این بازی...

۱- رستگاری استقلال با ضربات شروع مجدد

اخبار ورزشی - با توجه به سه گل از چهار گلی که آبی‌های تهران در این بازی توانستند از ضربات شروع مجدد و ایستگاهی به ثمر برسانند، می‌توان گفت کلید این برد پرگل شاگردان استراماچونی بهره بردن از این شیوه و تاکتیک برای گلزنی بوده است. در شرح این سه گل هم باید گفت دو گل از این سه گل از ارسال‌های توپ از نقطه کرنر و ضربات سر عارف غلامی بود و سومین آن‌ها هم ضربه پنالتی بود که کاپیتان استقلال آن را وارد دروازه سایپا کرد.

۲- بهایی که ابراهیم صادقی پرداخت

وقتی به لیست نفرات تیم سایپا در ابتدای بازی نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم به غیر از ۲، ۳ بازیکن نام‌آشنا، دیگر نفرات این تیم بازیکنانی بودند که حتی فوتبالی‌ها هم خیلی از آن‌ها شناخت نداشتند و نام آن‌ها را نشنیده بودند و البته جالب‌تر این بود که بیشتر این بازیکنان ناشناس حتی از شرایط سنی پایینی هم بهره می‌بردند. البته آنچه سایپا در میدان به نمایش گذاشت نیز نشان داد که بیشتر این بازیکنان از نظر تجربه مقابل استقلال، خام بودند و جزای این بها دادن بیش از اندازه به جوانان را هم ابراهیم صادقی پرداخت که با چهار گل، یک شکست سنگین را متحمل شد. البته آنچه در این بازی و در دیگر مسابقات سایپا تا به الان دیده‌ایم هم نشان می‌دهد این تیم نیاز به حضور چند بازیکن باتجربه برای ادامه لیگ دارد.

۳- ۱۴ شوت سایپا مقابل ۱۰ شوت استقلال

شاید باور کردن این موضوع سخت باشد، اما در پایان این بازی وقتی به آمار‌ها نگاه کردیم متوجه شدیم که تیم سایپا به‌رغم اینکه گلی نزد و چهار گل هم دریافت کرد ۱۴ شوت به سمت دروازه داشته و استقلال ۱۰ بار به دروازه حریف شوت زده، اما نکته قابل تأمل این آمار‌ها در زمینه شوتزنی این است که از این ۱۴ شوت سایپا تنها سه تای آن‌ها داخل چهارچوب بوده و برای استقلال این رقم به ۶ شوت داخل چهارچوب رسیده که همین موضوع نشان می‌دهد دقت شوتزنی تیم استقلال تا چه اندازه بهتر و باکیفیت‌تر از حریف بوده و این موضوع هم عامل دیگری است بر جوانی و بی‌تجربگی تیم ابراهیم صادقی در عین جسارتی که آن‌ها برای حمله کردن به خرج داده بودند.

۴- عملکرد رضاوند و سهرابیان مقابل تیم‌های سابقشان

دو بازیکن در جمع بازیکنان این دیدار مقابل تیم‌های سابقشان قرار گرفته بودند؛ رضاوند برای استقلال که در فصل قبل برای نارنجی‌پوشان سایپا توپ می‌زد و در سوی مقابل آرمین سهرابیان که از استقلال به سایپا رفته است؛ و ما عملکرد این دو در میدان تقریباً متفاوت بود و در حالی که سهرابیان نسبت به دیگر بازیکنان تیم سایپا بهتر در میدان حاضر شد، اما با توجه به اینکه او در خط دفاعی بازی می‌کرد و تیمش هم ۴ گل خورد نمی‌توان از عملکرد او چندان دفاع کرد ولی در سوی مقابل، آرش رضاوند اول به دلیل برد پرگل تیمش و سپس به دلیل نقشی که در زمین داشت توانست نمره قبولی بگیرد. رضاوند در این بازی وظیفه داشت فضای پشت سر میلاد زکی‌پور را پوشش دهد و استقلال را در فاز تهاجمی رابط بازیکنان دفاعی و هجومی نگاه دارد، کاری که انصافاً او به خوبی از عهده اش نیز برآمد.

۵- چند خط برای جوان‌ترین تیم لیگ

همان‌طور که در بالا اشاره شد تیم سایپا یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ نوزدهم و دیگر ادوار لیگ است؛ نکته‌ای که به خودی خود یک پوئن مثبت برای نارنجی‌پوشان و مدیران این باشگاه به شمار می‌رود، اما در این بازی و مقابل استقلال چند بازیکن این تیم از جمله طا‌ها شریعتی بسیار عجول و شتابزده عمل می‌کردند و در بیشتر حرکاتشان بی‌تجربگی موج می‌زد و این اشکال زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کرد که بدانیم این بازیکن در پست مدافع میانی بازی می‌کند، جایی که چندان فضا و فرصت برای حتی یک اشتباه وجود ندارد بنابراین شریعتی باید بسیار باهوش عمل کند و بداند چه فرصت طلایی را کادر فنی سایپا در اختیار او قرار داده است. این بازیکن جوان اگر قصد دارد سطح فوتبالی خود را بالا ببرد باید در عین جوانی باتجربه‌تر و باحوصله‌تر و به دور از هیجان فوتبال بازی کند، نکته‌ای که دیگر بازیکنان جوان سایپا هم باید به آن دقت کنند و این فرصت بزرگی را که در اختیارشان گذاشته شده قدر بدانند.