برنامه هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر/ تنور دارد داغ می‌شود

برای آنها هیچ چیزی جز نتیجه تیم آنها مهم نیست و برای همین به دنبال برد در هفته هشتم هستند. استقلال در خانه مقابل پارس جنوبی جم بازی می‌کند و پرسپولیس هم در بوشهر در برابر یکی دیگر از تیم‌های پرشمار جنوبی در لیگ برتر بازی می‌کند: شاهین شهرداری بوشهر.

اخبار ورزشی - پرسپولیس تیم ششم و استقلال تیم هشتم جدول رده‌بندی هستند و هیچ یک از این دو رده، با سقف آرزوها و انتظار هواداران یکی نیست. آنها تیم خود را در صدر جدول می‌خواهند و متاسفانه هر دو تیم در وضعیتی نامناسب به سر می‌برند. استقلال گرفتار طوفان‌های سهمگین مدیریتی است که اجازه نمی‌دهد آرامش به سراغ این تیم بیاید. پرسپولیس هم اگرچه مدیرعامل را تغییر داده؛ اما همچنان با مجموعه حاشیه‌هایی دست به گریبان است که از دوره مدیریت قبلی باقی مانده و نفس تیم را بریده است. در هر حال، هواداران سرخابی با این امید به استقبال هفته هشتم می‌روند که تیمشان در این هفته یک بازی کم‌دردسر و یک برد شیرین را تجربه کند.

هفته هشتم جدا از دو تیم پرطرفدار پایتخت، نکات دیگری هم در دل خود دارد. از خداحافظی معنادار یحیی گل‌محمدی با اعضای تیمش در اصفهان بعد از برد مقابل ذوب‌آهن (که رسانه‌ها از آن به قهر تعبیر کرده‌اند و معتقدند لغو بازی شهر خودرو با گل‌گهر اجازه نداد تکلیف او زودتر مشخص شود) تا وضعیت پیچیده و جایگاه متزلزل علیرضا منصوریان در اصفهان که شاید شکست فردا مقابل پیکان به آن پایان دهد و او برای دومین بار طعم اخراج را بچشد.

پرشورها در آبادان

پرشورهای تبریزی در هیچ مسابقه‌ای تیم خود را تنها نمی‌گذارند؛ اما بازی فردای تراکتور در آبادان برگزار می‌شود؛ شهری که ورزشگاهش برای هواداران تیم مهمان جا ندارد.

مصطفی دنیزلی که به مصطفی پاشا معروف شده، برای محبوبیت بیشتر نزد هواداران تراکتور به برد در خانه صنعت نفت نیاز دارد. تیم او هفته قبل نساجی را در قائمشهر با 4 گل شکست داد؛ اما این تیم جنوبی با تیم شمالی هفته قبل، تفاوت‌های عمده‌ای دارد. دراگان اسکوچیچ تیمی ساخته که فوتبالی زیبا ارائه می‌کند و می‌تواند برای تراکتور، لقمه گلوگیری باشد. تراکتور که از 7 بازی قبلی خود 17 امتیاز کسب کرده، در رقابت شانه به شانه با سپاهان به برد در این بازی به شدت نیاز دارد چون می‌داند که سپاهان در خانه بازی می‌کند.

خیال آسوده سپاهان

سپاهان با خیالی آسوده در اصفهان بازی می‌کند. برای سپاهان که این فصل رقیبی برای خود نمی‌بیند، بهترین اتفاق، بازی در خانه است. سایپا که هفته قبل 4 گل از استقلال بحران‌زده خورده است، نمی‌تواند فردا حریف سختی برای سپاهان باشد.

سپاهان که با خریدهای متنوع، همه امکانات را برای قهرمانی در این فصل فراهم کرده، حالا با خواسته خود رسیده و در فصلی که سرخابی‌ها درگیر حواشی خاص خود بودند، آرام آرام به سمت صدر جدول رفت. سپاهان فردا برای یک برد پرگل و بهتر شدن تفاضل گل به میدان می‌رود. ابراهیم صادقی بعد از شکست هفته قبل گفت که فاصله ما با استقلال فقط تجربه بود؛ اما این شکست تغییری در تفکر و مسیر ما ایجاد نمی‌کند. با این اوصاف در این بازی هم باید منتظر ترکیبی جوان باشیم.  

غصه جونیور

هواداران پرسپولیس که هر فصل درگیر یک خارجی بی‌کیفیت بوده‌اند و از دی‌کارمو، جوچی و بودیمیر را دیده‌اند، این فصل باید از دست جونیور براندائو حرص بخورند. بازیکنی که با نظر گابریل کالدرون جذب شده و حالا صدای این مربی را هم درآورده است. پرسپولیس فردا در بوشهر مقابل شاهین شهرداری بازی می‌کند. تیمی که بعد از خداحافظی با عبدالله ویسی، با سرمربیگری موقت مهرداد کریمیان ادامه می‌دهد و امیدوار است در این بازی هم مانند جام حذفی مقابل سایپا بدرخشد. کالدرون که مثل روزهای اول برانکو که در برابر خرید سیدجلال مقاومت می‌کرد، در برابر بازی دادن به سیدجلال حسینی مقاومت می‌کند؛ اما مشکل او نه در خط دفاعی که در خط حمله تیم است. کالدرون باید به جای بازی دادن به براندائو، از بازیکنان دیگر خود مانند ترابی و امیری با شکلی دیگر بازی بگیرد.

آندرا و یک امتحان دیگر

بعد از دو برد در جام حذفی، استقلال آندرا استراماچونی احیا شد و حالا امیدوار است به روزهای خوب خود برسد. سرمربی ایتالیایی اگرچه در روزهای ابتدایی، طوفان‌های عجیب و غریبی را تجربه کرد و تا انتهای جدول رده‌بندی لیگ برتر رفت، حالا از انتهای جدول جدا شده است. اگرچه هنوز 7 خانه تا صدر جدول فاصله دارد؛ اما از روزها سیاه خود دور شده است. استقلال که با بردی روحیه‌بخش به روزهای آفتابی سلام کرد، فردا در تهران و در ورزشگاه آزادی مقابل پارس جنوبی جم بازی می‌کند که دو پله پایین‌تر قرار گرفته است. پاره شدن رباط صلیبی دارییوش شجاعیان، بدترین خبر ممکن در بهترین روزهای استقلال بود و استراماچونی باید به فکر جانشین مناسب برای او باشد. بازیکنی که اجازه ندهد جای خالی شجاعیان زیاد توی ذوق بزند.

 

برنامه بازیها

جمعه 3 آبان 1398

ماشین‌سازی‌تبریز-   نفت‌ مسجدسلیمان (16)

داور: امیر عرب براقی با کمک حسن انتظاری و علیرضا مرادی

سپاهان اصفهان - سایپا (16:45)

داور: علی صفایی با کمک آرمان اسعدی و رحیم حاجیلو

پیکان – ذوب‌آهن اصفهان (16:45)

داور: اشکان خورشیدی با کمک علی میرزابیگی و محمدرسول ذورقی

شاهین شهرداری‌بوشهر - پرسپولیس (16:45)

داور: بیژن حیدری با کمک سعید قاسمی و فرهاد مروجی

فولاد       خوزستان -  نساجی مازندران (17)

داور: پیام حیدری با کمک علیرضا ایلدروم و مهدی شفیعی

صنعت نفت آبادان - تراکتور تبریز (18)

داور: محمدرضا اکبریان با کمک سعید علی نژادیان و امیرمحمد داودزاده

استقلال -  پارس جنوبی جم (19)

داور: سیدرضا مهدوی با کمک امیررضا آشور ماهانی و احد سلطانی

جمعه 24 آبان 1398

شهر خودرو مشهد - گل گهرسیرجان (15:45)

داور: اعلام نشده است

اسامی محرومان هفته

اسامی محرومان هفته هشتم لیگ برتر به شرح زیر است:

* سیروان قربانی از صنعت نفت آبادان

* عادل باباپور (مربی) از ماشین سازی تبریز

* محسن فیاض بخش از شاهین شهرداری بوشهر

* مهدی ببری آقاجه از تراکتورسازی تبریز

* مهدی عبدی از پرسپولیس

* مهدی کیانی از سپاهان اصفهان