خیلی دوست داشتم به استقلال کمک کنم، اما نشد

داریوش شجاعیان هافبک تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت ادامه فصل را از دست داده است، در واکنش به این که همانند بازی با ذوب آهن در دقیقه ۳۶:۰۸بازی دچار مصدومیت شد اظهار داشت: این که ۲ بار در یک زمان واحد مصدوم شدم موضوع عجیبی است.

اخبار ورزشی- آن شب فقط یک ساعت خوابیدم و هنگامی که بیدار شدم از طریق فضای مجازی متوجه شدم که زمان هر ۲ باری که مصدوم شدم، یکسان بوده و این موضوع برایم خیلی عجیب بود. خیلی به این موضوع فکر کردم که شاید خدا می‌خواهد به من پیامی بدهد، اما هر چقدر فکر کردم به جایی نرسیدم. نمی‌دانم، شاید حکمتی در این اتفاق است که فقط آن بالایی از آن خبر دارد.

بدترین اتفاق برای هر فوتبالیست پارگی رباط صلیبی است

شجاعیان افزود: یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای هر فوتبالیست رخ دهد، پارگی رباط صلیبی است، زیرا به مدت ۶ ماه بازیکن را از آرزو‌ها و چیز‌هایی که به آن علاقه دارد دور می‌کند و عقب می‌اندازد. مثل این می‌ماند که به کسی که خیلی کارش را دوست دارد بگویند ۶ ماه ممنوع الکار هستی، مسلما چنین موضوعی هر کسی را اذیت می‌کند. اصلا اهل تسلیم شدن نیستم و امیدوارم این بار هم بتوانم این مشکل را پشت سر بگذارم.

هافبک استقلال ادامه داد: وقتی رباطم پاره شد صدایش را شنیدم. در ابتدا  صدای این پا و آن پایم با یکدیگر تفاوت داشت، خیلی امیدوار بودم و با خودم گفتم شاید قولنج پایم شکسته باشد. وقتی رباط پاره می‌شود، صدای آن را می‌شنوی و شاید تا یک ساعت بعد از آن در حالتی باشی که متوجه نشوی در این مدت چه اتفاقی برایت افتاده است، اما وقتی یکی - ۲ سال از این اتفاق می‌گذرد، متوجه می‌شوی که دنیا روی سرت خراب شده است.

بعد از مصدومیتم خیلی از بازیکنان پرسپولیس با من تماس گرفتند

شجاعیان با تمجید از بازیکنان پرسپولیس و سایر تیم‌ها که پس از مصدومیت با او تماس گرفتند، بیان کرد: بعد از مصدومیتم خیلی از بازیکنان پرسپولیس با من تماس گرفتند و از این بابت از آن‌ها تشکر می‌کنم. به اعتقاد من وقتی چنین اتفاقی برای یک بازیکن رخ می‌دهد، دیگر مسائلی مانند رقیب و حریف معنا ندارد و تمامی فوتبالیست‌ها باید در کنار بازیکنی که آسیب دیده باشند که به او کمک کنند. خوشبختانه این اتفاق برای من افتاد و علاوه بر پرسپولیسی‌ها بازیکنان سایر تیم‌ها نیز از من حمایت کردند که دست تک تک آن‌ها را می‌بوسم که تا این حد من را حمایت کردند و امیدوارم یک روز بتوانم زحمات آن‌ها را جبران کنم.

امکانات باشگاه‌های ایران اصلا خوب نیست

او در واکنش به این که تاکنون استقلالی‌های زیادی دچار پارگی رباط صلیبی شدند گفت‌: گاهی اوقات پارگی رباط در اثر ضربه دیدن اتفاق می‌افتد مانند مصدومیت این بار من یا محسن کریمی و روزبه چشمی که همه  در اثر ضربه اتفاق افتاد، اما این نوع آسیب دیدگی گاهی اوقات بر اثر نبود امکانات یعنی مسائلی از قبیل زمین چمن نامناسب اتفاق می‌افتد. شاید اگر در بازی سال گذشته برابر ذوب آهن که مصدوم شدم، طبق قوانین زمین چمن پیش از بازی آبیاری می‌شد، نرمی آن در حدی می بود که بتواند من را کنترل کند، اما در آن لحظه چمن به قدری سفت بود که وقتی به آن فشار آوردم، فشار به پای خودم برگشت و این اتفاق برای من افتاد. امکانات باشگاه‌های ایران اصلا خوب نیست.

امیدوارم به شرایط این روز‌های استقلال توجه بیشتری شود

هافبک آبی های پایتخت گفت: امیدوارم به شرایط این روز‌های استقلال توجه بیشتری شود و همه بدانند وقتی بازیکنان می‌خواهند تمرین کنند، چه امکاناتی دارند. این که بازیکن وقتی می‌خواهد سر تمرین تیمش برود نداند تمرینات آن روز در کدام زمین برگزار می‌شود درد بزرگی است. به اعتقاد من باید به این مسائل پرداخته شود و ببینیم در شرایطی که سازمان لیگ بازی‌ها را در فاصله ۳، ۴ روزه برگزار می‌کند، مشخص شود که آیا بازیکنان ایرانی از امکانات کافی برای ریکاوری برخوردارند یا می‌توانند شرایط بدنی شان را به گونه‌ای تنظیم کنند که هر ۴ روز ۱ بازی برگزار کنند. بازیکنان برای این که بتوانند در این فاصله کوتاه بازی کننند، باید مسائلی مانند خواب، استراحت و تغذیه شان به خوبی رعایت شود. خواب و استراحت دست بازیکن است، اما وقتی بازیکن تغذیه بعد از تمرین ندارد، کارش خیلی سخت‌تر می‌شود.

هر بازیکنی مصدوم می شود هزینه عملش را خودش پرداخت می کند

شجاعیان ادامه داد: بازیکنانی مانند من، فرشید اسماعیلی و محسن کریمی یا هر بازیکن دیگر استقلال که دچار مصدومیت شود، باید برای هزینه عملش از جیب خودش هزینه کند و این برای باشگاهی مانند استقلال خیلی زشت است. بازیکنانی مانند پادوانی هستند که مصدوم می‌شوند و نه بیمه هستند که بازنشسته شوند و نه کسی را دارد که از او حمایت کند. شاید خیلی‌ها بگویند فوتبالیست‌ها پول زیادی می‌گیرند، اما بابت پولی که می‌گیرند با جانشان بازی می‌کنند. هیچ یک از اندام فوتبالیست‌ها در امان نیست و هر لحظه ممکن است هر عضو از بدنش آسیب ببیند؛ بنابراین نباید یک شخص یا یک قشر را به همین سادگی قضاوت کرد.

خیلی دوست داشتم به استقلال کمک کنم، اما نشد

بازیکن استقلال افزود: بعد از پاره شدن رباطم خیلی دلم گرفت. فکر می‌کردم این فصل می‌توانم به استقلال کمک کنم، اما نشد و این اتفاق خیلی زود برای من پیش آمد. خیلی دوست داشتم در آسیا به استقلال کمک کنم، اما نشد. امیدوارم که از سرمربی و بازیکنان به خوبی حمایت شود، زیرا همه برای موفقیت استقلال در تلاش هستند. با شرایطی که دارم فقط می‌توانم آن‌ها را از دور حمایت کنم.

اصلا آدمی نیستم که بخواهم غمگین باشم و دوست دارم همیشه بخندم

او خاطر نشان کرد: آدم خانواده دوستی هستم و هر کاری که انجام می‌دهم برای راحتی خانواده ام است. اگر یک روز اتفاق بدی برای من بیفتد می‌دانم که خانواده ام اذیت می‌شوند، زیرا امیدشان به من است و تمام توانم را می‌گذارم که آن‌ها را سربلند کنم. لحظه‌ای که بغض به سراغم می‌آید و می‌خواهم گریه کنم لحظه‌ای است که به یاد خانواده ام می‌افتم. اصلا آدمی نیستم که بخواهم غمگین باشم و دوست دارم همیشه بخندم، اما گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که آدم برای یکی - ۲ روز خودش نیست، زیرا بحث آینده و چیزی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده مطرح است.

امیدوارم لیاقت پوشیدن پیراهن استقلال را یکبار دیگر به دست بیاورم

شجاعیان در پایان تصریح کرد: آدم ناشکری نیستم و اسم چنین اتفاقات بدی را قسمت می‌گذارم که باید پیش بیاید تا از رخداد‌های بدتر جلوگیری شود. امیدوارم دوباره به فوتبال برگردم و لیاقت پوشیدن پیراهن استقلال را یکبار دیگر به دست بیاورم.