مشکل پرسپولیس تفکرات تاکتیکی کالدرون است

مرتضی فنونی‌زاده در خصوص توقف پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی اظهار داشت: متاسفانه بازیکنان در خواب عمیق رقم زدن پیروزی با ۵ گل برابر شاهین شهرداری بوشهر بودند؛ هر چند زحمت خود را کشیدند، ولی به راحتی موقعیت‌ها را از دست دادند. در دقیقه ۹۰ بهترین موقعیت بازی همان پنالتی بود که نصیب تیم پرسپولیس شد، ولی علیپور به راحتی می‌توانست با گل کردن آن موقعیت طلایی، ۳ امتیاز بازی را به تیمش هدیه دهد، اما او این پنالتی را هدر داد.

اخبار ورزشی- وی ادامه داد: زدن ضربه پنالتی به صورت چیپ در دقایق ابتدایی بازی مشکلی نداشت اما در شرایطی که این دیدار رو به پایان است و تیم نیاز مبرمی به گل دارد، درست نبود که این چنین پنالتی به صورت کودکانه زده شود. علیپور، آقای گل لیگ برتر بوده و به هیچ عنوان دوست نداشت پنالتی را خراب کند. امیدوارم هواداران مقداری صبوری داشته باشند و خیلی زود از کوره در نروند. ۹۵ درصد شعار‌ها علیه علیپور به تعصب برمی‌گردد و بهتر است او در برخی از موضوعات خود تجدیدنظر کند تا از چشم هواداران نیفتد.

پیشکسوت تیم فوتبال تصریح کرد: خوشبختانه شرایط تیم نسبت به ابتدای فصل خیلی بهتر شده و شاید کسب یک امتیاز هم چندان بد باشد. انشاءالله در بازی‌های آینده با اضافه شدن برخی بازیکنان مصدوم، وضعیت تیم بهتر شود. بالاخره این تیم شخصیت زیادی برای قهرمانی دارد و مطمئنا در ادامه فصل بازی‌های بهتری را از پرسپولیس شاهد خواهیم بود.

فنونی‌زاده در خصوص اینکه فکر نمی‌کند فشار نتایج برانکو روی این مربی آرژانتینی تاثیر گذاشته است، گفت: تمام این نفراتی که در پرسپولیس حضور دارند، در زمان برانکو هم برای این تیم بازی می‌کردند. به نظرم مشکل اصلی تیم پرسپولیس به تفکرات تاکتیکی اشتباه کالدرون برمی‌گردد. به عقیده من بهتر است او در ترکیب تیم از سید جلال حسینی هم استفاده کند و هر زمان هم خواست این بازیکن را تعویض کند. وقتی پرسپولیس به پیروزی و نتیجه دلخواه نرسد، تمام هواداران مغموم خواهند شد.

وی در مورد اینکه آیا تیم پرسپولیسی شانسی برای قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر دارد یا خیر، گفت: به نظرم پرسپولیس، سپاهان، استقلال، تراکتور و شهر خودرو شانس‌های اصلی قهرمانی در لیگ نوزدهم هستند؛ هر چند بیشترین شانس را باید برای پرسپولیس متصور شد.